Wednesday, June 05, 2013

sabar.

assalamualaikum w.b.t

entry pertama bulan Jun.. :) masih awal nak bekerja rasa..hari ni pun tiba ofis 8.30..bukak semua benda nak buat tapi tak buat pun..termenung kejap..rindu mama dengan papa..sangat.. :'')
semenjak dua menjak ni selalu teringat..tak tahu kenapa..perubahan hidup kot..
nak telefon mama tapi risau suddenly menangis dan nanti dia risau pulak..i just miss them so much..

ada beberapa keadaan yang agak susah untuk aku faham dan terima..aku tak suka cakap banyak melainkan aku akan buat apa yang aku cakapkan..entahlah, it's just not me..aku lebih suka diamkan diri dan memerhati dan fikir apa yang perlu aku buat..cakap banyak tapi tak buat takde guna jugak kan..dan contoh, jangan asyik cakap nak kahwin tapi tak ada ilmu nak kahwin..memang yang nampak hanyalah seronoknya kahwin..tapi perlu fikirkan jugak kemungkinan kemungkinan sebaliknya..bila ada masalah, perlu fikir secara rasional nak selesaikan masalah..aku pun belum cukup lagi ilmu nak cakap banyak-banyak..itu cuma pendapat sendiri je..kita hanya perlu matang dalam berfikir..

matang. atau matured..rasakan lah sendiri sama ada kita sudah matang atau belum..hal remeh temeh aku dah malas nak ambik pusing..kata lah apa pun yang nak dikata..sakit hati memang ada..tapi kalau dilayan memang takkan kemana pun..kadang-kadang terlalu memikirkan hal orang memang penat..entah lah..setiap orang berbeza..aku yang tak boleh terima keadaan orang atau orang yang tak faham keadaan aku..apa-apa pun aku hanya berdoa setiap hari setiap waktu, satu yang aku minta..kesabaran yang sangat tinggi..sangat sangat tinggi..itu sahaja..berikanlah aku kesabaran yang tinggi dalam diri aku ini.

tweettweet : gembira dan sedih.

No comments: