Friday, October 12, 2012

passion

assalamualaikum..w.b.t..salam jumaat readers.. :)
sambil menunggu rakan-rakan beli makanan, meh ler mengisi masa lapang sekejap..sendiri punya makanan dah turun awal pergi beli tadi..hari ini tak ada rasa nak pergi berjalan cuci mata ke, makan dekat pavilion ke..hari ni rasa nak turun pergi belakang, beli nasi hijau dengan cendol terus naik atas makan..so, itulah menu makan tengah hari untuk hari ini.. :)

beberapa hari lepas, berborak sekejap dengan kawan satu ofis..aku cakap penat lah kerja macam ni..dan dia jawab mana ada kerja yang tak penat..betul..tapi kalau buat kerja yang tak minat lagi penat..bila cakap pasal minat macam tersedar sekejap..selama ni, kerja ni bukan minat aku..aku suka duduk kemas rumah, hias hias rumah, main masak-masak, buat kek, buat cookies..itu minat aku..ke normal la tu perempuan minat benda-benda ni..tapi rasanya tak semua perempuan suka kan..fikir balik, hmm itu yang aku suka buat..sebab tu dulu lama tak dapat kerja pun tak kisah sangat..kisah sikit je lah sebab zaman sekarang semua kena guna duit..tak kerja maka tak ada duit..and reason utama untuk semua orang aku rasa, sebab nak balas balik budi parents masing-masing..so, that's main reason yang buatkan aku bekerja..

dengan bidang yang aku ceburi ni..aku pun tak tau macam mana boleh pilih course ni..so, don't ask me why i choose to be in this industry..kalau nak jawab suka hati pilih course ni dulu boleh? haha. at least i'm using it to get a job..so, tak perlu ungkit dah balik..

and now i'm here using my degree and work..but i have no passion in this job..still, i'm trying my best to do my job..aku rasa aku tak layak untuk jadi wanita bekerjaya lah..dulu cita-cita nak ada kerja macam sekarang..dah kerja 3 bulan terus pasang cita-cita nak jadi suri rumah sepenuh masa...harap-harap cita-cita tu akan tercapai satu hari nanti..amiiin...sekarang cuma bersabar tunggu waktu yang sesuai je..mampu ke bersabar..harap jugak mampu bersabar dengan pelbagai kerenah manusia sekeliling....





so, to whom it may concern, i hope that my wish to be a full time housewife will be grant.. ;D
 
 
tweettweet : ais batu campur ke air batu campur..sedap kan. ;)

2 comments:

aZie 4eVa said...

siti...
hahaha
suke btl statement nih.
thumbs up..:)
"hope that my wish to be a full time housewife will be grant.."
housewife pn kire bekerja jgk kn. :)

Siti Farhana said...

hehehe..kan... ;D
housewife pun bukan calang-calang kerja kan azie..
at least boleh buat kerja dengan senang hati.. :)