Friday, August 26, 2016

Mak yang stress.

Assalamualaikum.
Hai!

Aku terasa nak menulis sebab saat ini terasa sangat stress emosi. Fuhh. Malam ni nampak gaya tak boleh tidur lagi sebab Luqman demam balik. Badan panas balik. Sejak awal bulan hari tu demam, selsema asyik on off. Ni batuk pulak. Haiih.. Mak ni mengeluh je setiap masa. Risau anak demam on off.

Last week Mifzal demam mungkin jangkit dari abangnye kot. Lepas demam, selsema pulak lepas tu batuk pulak. Luqman elok nak baik selsema, selsema balik, batuk balik. Nampak tak macam mana emosi mak boleh jadi stress?? Tambah sebab lagi mak yang kena jaga malam nak jaga anak. Well....Minggu ni sebab suami outstation. Dari minggu lepas lagi. Tu yang bertambah tambah tambah penat rasa.

Macam tak baik nak mengeluhkan. Ada la tu Allah nak tunjuk. Tapi yang mak lagi stress sebab mak ni punya la jaga anak tu baik2. Jaga makan, jaga tidur, jaga minum. Orang lain boleh pulak suka hati bagi minum ais, makan tak tentu arah. Anak aku baru setahun dua tahun hidup kat dunia ni. Bukan 30, 40, 50 tahun dah hidup. Tu tambah lagi stress. Ni tahap dah taktau nak luah kat sape dah.

Suami aku awal2 lagi dah kena leteran. Haha. Sebab takde sape nak marah. Aku marah la dia. Sorry la. Kali ni kesabaran dah sampai level gunung everest kot. Bila kau ada anak & then orang lain sesuka hati sumbat macam2 kat anak kau dengan keadaan zaman sekarang yang tah macam2 benda wujud, memang rasa nak meletus gunung berapi. Sakit bersalin pun dok rasa lagi ni. Sudahnya, aku nangis sorang diri. Penat weh penat.

Memang orang akan cakap alaa dulu bagi makan benda ni hidup sihat je sampai besar. Tapi ni anak aku, suka hati aku la kan nak jaga macam mana. It's my rule. Sampai satu tahap aku fikir, jangan la Allah ambik nyawa anak aku sekarang. Tengok anak susah nak tidur pun dah sembap mata nangis.

Tak sabar nak balik kampung minggu depan. Jauh dari 'SIBUKNYA' kota.

Sambung nanti. Mifzal jaga pulak.

2 comments:

aienzunnur said...

semoga anak2 nana sentiasa sihat dan ceria =p

Siti Farhana said...

amiiin... :) terima kasih! alhamdulillah sekarang dh semakin sihat.