Thursday, February 03, 2011

1st in 2011.

assalamualaikum..
alahai..lama sudah aku tinggalkan blog nih..
maafkan diri ini yer rakan-rakan tersayang sekalian..niat nak mengupdate blog semakin hari semakin pudar..sampai nuff pun dah menghilangkan diri..
hampir sebulan jugak senyap yer.. :D
banyak cerita cerita nak update nih..ni nak menulis pun kena ambik feel dulu..cari idea nak karang macam mana.. :D

urmm..seperti semua sedia maklum..err..walaupun tak semua..sekarang aku dah mula praktikal..start 3 hb 1 hari tu..hari ni 3 hb 2..wah betul betul sebulan dah ni.. :D
kat sana for sure la aku under IT Department kan..dan dalam IT department tu ada la beberapa team. bisnes team, software development team. tapi team aku team Manufacturing & Engineering..buat apa?? err..stakat yang aku tau, ada kena mengena dengan production jer..pastu kalau ada product nak testing testing..ehh..aku nak tulis details2 pun tak reti sangat lagi..nanti kalau aku tau aku tulis yer.. :D

so far.seronok keje kat sini.memang la dah nama intern pun bukan ada banyak keje sangat kan. tapi tengok environment dia agak seronok jugak la.sebulan ni pun aku takde keje sangat. hari hari aku kena belajar asp .net + vb .net..sebab nanti nak buat keje kena guna bnda tu..pening mata hari hari hadap coding..dari pagi sampai petang..walaupun takde la sangat kan... :D tapi kena la belajar sebab dulu tak belajar asp tu..dan semalam bos kecik dah bagi keje..aish..tengah cari idea macam mana nak solve nih..kena buat website..pastu kena display kan data..gaya macam senang jer kan..ko tak tengok data dia banyak mana..tapi sikit lagi la tu data data tu..nak dibandingkan dengan engineer yang betul betul kan.. :D

kami kami yang intern under IT sangat beruntung tau. ada table sendiri..PC/laptop sendiri..compare to intern dpartment lain..semua berkumpul dekat library..tapi kadang kadang aku bosan, aku lepak jugak dekat library..duduk kat table sorang sorang mau tak bosan..nak borak borak pun mampu chating kat IM aje..nak berjalan jalan gaya macam takde keje macam ape la pulak kan..walaupun hakikatnya.. :D
 ahh..yang paling gerun, tapi tak gerun jugak la..tapi cuak jugak la kan mula mula..1st week lagi dah masuk meeting..walaupun tak paham apa apa yang dibincangkan..team aku memang rajin buat meeting..asal bos besar ada minggu tu, konfem ada meeting..belum masuk meeting tergempar lagi..biasa lah..kalau ada isu je mesti ada meeting..sebulan ni dah beberapa kali jugak la meeting..macam dah keje betul betul jer..aku hanya mampu duduk, dengar, senyum. paham??err..ada la cuba paham sikit-sikit. :D

kalau ditanya memang rasa macam nak stay kerja kat sini aje.. tapi macam awal lagi nak mengharapkan macam tu. mudah mudahan ada la keje kosong nanti yer kat sini..
ehh..ok lah..nanti ada masa aku update lagi yer..

ida.tak menghilang ke mana.cuma malas aje nak update. :D
nanti i taruk gambar gambar i yer..


aku: rasa macam ada anonymous yang aku kenal jer. sape tu???



adios~~
with įƒ¦
n@n@

6 comments:

koki chan said...

sape?rem ke?haha

Siti Farhana said...

hoisshh...
kalau dia aku bo layan dah...
buat apa nak layan... :D
haha

ida said...

orait....hehhehee...akaq ble nk dtg snie..

Anonymous said...

cakk!!

Siti Farhana said...

ida: nanti la yang..skarang ni pun weekend ade je aktiviti.. :D


encik anonymous: main cak cak pulak..xmain kring kring dah..? :D

ida said...

orait...hehehee....