Monday, August 24, 2009

..hidup baru..

sem 1 sesi 09/10..
tahun ke - 3 aku di UMP...
semester ni aku rasa paling byk dugaan yg aku lalui...
dugaan yg berat utk aku hadapi...
yg mmrlukan ketabahan...
yg mmbuatkan aku brfikir..

dugaan paling besar yg trjadi dalam hidup aku berlaku dalam bulan ramadhan ini...
walaupun perit utk aku trima...
tp mngkin ini petunjuk kpada aku...
sekejap jer aku rsa knangan manis tu berlalu...
& sekarang mngkin aku perlu lpakan...
wlupun ssah sbenarnya nk memadamkan knangan2 itu yg sntiasa mnghantui fikiran aku...
smpai bila??
mngkin smpai aku betul2 bersedia...

aku nk ucapkn trima ksih byk2 kpada kwan2 yg byk mmbntu...
especially ecah & mint...xlpa jugak anip(bf mint yerk).. ;)
kata2 korang akan aku igt...
pnglaman ini byk mngajar aku erti hidup...
byk mmbri pngajran kpada aku..

wlupun mulut aku kata aku benci...
tapi jauh di sudut hati aku...msih ada trphat rasa itu..
aku akan cba singkirkan rasa itu perlahan-lahan...
aku percaya ada hikmah atas apa yg berlaku...
& sekarang..aku perlu mulakan hidup baru...
i can do it!!

aku: serik dah dgr jnji2 yang hnya skadar manis di mulut...tp x ditepati...


quotes: sayang lah sesuatu itu seadanya...kelak ia akan menjdi kebencian mu...
benci lah sesuatu itu seadanya...kelak ia akan mnjdi kesayangan mu...



adios~~
with įƒ¦
n@n@

6 comments:

Seven said...

semoga akk tabah ye?
jgn sdh2..
senyum slalu cm yien ni..
comel je nmpk..
hahahaha

serenity said...

lumrah hidup...
dtg x di undang...
pergi x di minta...
tp sume nye ade makna...
cuma kite kene sedia...
untuk hadapi dugaanNya...

fighting!!!

Aisyah said...

Janji tu, x perlu diucapkan secara lisan...ia perlu hadir dari hati yg ikhlas...ct bykan bersabar..
p/s: kumbang bukannye seekor, berekor2...tapi kite kena cari yg xde ekor, kalau yg de ekor, takut die suka main nombor ekor..

Siti Farhana said...

yien: tgh cba nk tabahkan diri...erk..comel ke..hehe..akk gurau jer..

serenity: thanx 4 d advice..i'll try to fight..nk xnak..aku trpksa hdapinya..

aisyah: haha...nk jmpa kumbang yg xde ekor tu payah cah...yg jmpa sumenye ade ekor cah...cemana tuh??hehe..

Puan Cahaya said...

"benci lah sesuatu itu seadanya...kelak ia akan mnjdi kesayangan mu..."

sgt2 btol2..jgn benci sape2..jgn syg sape2 dh..syg cikna je xpe..ehehe..

Siti Farhana said...

ahaha..
yela2...
kita syg cikna sorg jer..
xsyg org len...
hehe...