Tuesday, November 03, 2009

petua REMAJA

petua 1
lpas mkan tnggu 30 minit baru mnum air
~okeh..mmg i praktikkn..knon2 xmau prut buncit la kan...tp klu kat rmah...bkan 30 minit i xmnum air...smpi ke sudah xmnum air...bgun tdo bru trasa dahaga...dats y prut i xbuncit kot...hahaha...prasan gila..

petua 2
lpas mndi..tnggu rmbut kering dlu bru bleh sikat..
~knon nk jga rmbut okeh! smpi skarang i amalkn petua ini...mmg kering pun rmbut i...tp smpi esok pgi bgun tdo kot bru sikat rmbut..sbb dh lma2 mlas nk amik sikat..mlas nk sikat rmbut...haha..bleh trima ke alsan??
bru tdi sarah tnya..."ct, dh sikat rmbut blum??"
haha...btapa concern nya rumate i yg sorg nih...ke sbb tgk rmbut i yg berserabai ini??hehe..
rmbut i gna jari pon bleh ok... :D
tlong jgn muntah okeh! :D

petua 3
mkan buah b4 mkan nasik..
~ni 1 lgi petua knon2 nk jga perut..dri f1 smpai f5 i amalkan petua ini..tp bkan sbb nk jga perut @ ksihatan...sbb i akn loya klau mkan buah lpas mkan nsik..haha...especially klu buah tmbikai...itu dulu laa....skang ok dh kot...sbb dh lma xjmpa buah...dlu2 mkcik dS sdiakn buah sorg satu dlam tray...skang??sringgit 1 kot.....

hehe...itu je la kot petua2 yg aku amalkn...zaman kanak2 pnya kerja ni...bleh plak aku ikut...smua ni sbb aku bca mjalah REMAJA...hehe..
btapa aku sgt amalkan petua2 ini..so..cba lah yer pda yg blum mncuba..hehehe...


aku: ada petua lain yg nak dikongsi??huhu~~


adios~~
with ღ
n@n@

1 comment:

(¯`·.¤º°•O(CiNta VS BeNci)O•º¤.·´¯) said...

ak ader bc petua ni dlu...jap je ak ikut...pas2 x thn...
hehehe...skang ni kdg2 je ak ikut klo x mo bli air kat cf..