Wednesday, July 21, 2010

software planning.

selamat petang.
 
sambil-sambil tunggu waktu maghrib, sambil-sambil buat draft report writing. sambil-sambil tu jugak aku menaip entry kat blog nih. dah mengantuk mata ni nak buat b.i. tapi malam ni ada kelas, terpaksa tahan mata. esok kelas pukul 8 pagi. mencabar sungguh.
hari-hari aku bangun awal tau. pukul 6 dah bangun mandi. hebat tak. hebat tak. bangun lambat, bilik air penuh, lepas tu air dah takde. pukul 7 shower mesti dah lengang. yelah, semua kena pegi kelas awal. paling lambat aku gerak pun pukul 7.45. tapi sampai2 lecturer dah ada lah. malu je karang.
 
tadi belajar software planning. oh sungguh pening. tetiba rasa belajar waktu dulu lagi senang walaupun time tu rasa macam nak hape jer. kalau dulu kita buat dokumen ikut je template fskkp tuh. ni nak kena buat template sendiri oi. berdasarkan garis dan panduan D.O.D. penah dgr D.O.D before nih? aku first time dengar. kalau dulu macam nak menangis. kali ni aku rasa menangis terus dah ha.
 
nasib jer dah lepas SDD. takyah nak buat sistem. tapi kali ni dah xde dah nak pilih-pilih sistem ikut suka hati. dah ada tema. tema kali ni berkaitan client-server yer. more to real projek. dalam lab en.tarmizi cakap.
"subjek ni lah kita boleh tengok air mata student"
saje jer nak bagi gerun lah tuh. tetiba teringat masa formal review dulu.

eh. dah pukul 7.30.
mahu solat dulu. nak pegi blok X pulak untuk kelas b.i malam ni.
nanti aku sambung lagi story.

aku: sesungguhnya. bersyukur la silibus dulu lagi senang dari sekarang. oh 10 minggu je. 10 minggu je.


adios~~
with įƒ¦
n@n@


5 comments:

Yasmint said...

sabar yang...
anggap semua 2 akan menambah ilmu pengetahuan ko...n ilmu 2 lebih dr org len..spe tau mse li nnt ader gne nye mende 2...
+ve thinking k...

aZie 4eVa said...

ye, btol ckp mint..
siti, gd luck taw...
hadapi sglnye dgn tabah
dan yakinlah ketetpn Allah itu adalah yg terbaek.. insyaAllah... :)

Siti Farhana said...

yasmint:

thanx. :)
aku mmang fikir +ve je skarang.
terima dengan hati yg terbuka.
kalau dulu aku fikir mcm mna nk hidup sorang2 dgn xde korang kan.
kli ni aku xkisah dah. pegi kelas sorang ke apa ke.
janji aku pegi kelas, belajar, buat assignmnt.

tba2 rasa betul2 berdikari.
:D


azie:

insyaAllah azie. :)
dengan adanya pemberi2 smangat mcm korang nih, siti xkan cepat putus asa.
:)
thanx tau.

izzah said...

siti gud luck!think +ve..10 mgu tu kejap je..

Siti Farhana said...

izzah:

yer. insyaAllah. thanx 4 ur support.
:)