Friday, July 30, 2010

what u give, u get back.

assalamualaikum. selamat malam. eh. selamat pagi dah ha.
dah pukul 12.37.
=)
tiba-tiba terpanggil untuk menaip entry tajuk ini. 
tengah pening menatap dokumen sdp. tak boleh masuk dalam kepala nak buat macam mana.
mahap le kawan2. tak termampu nak buat sorang. kena ada banyak kepala baru jalan gamaknya. huhu.

okeh. back to topic. baru-baru ni. sorang kawan ni muncul balik setelah sekian lama mendiamkan diri. mula2 nak terasa jugak. yelah, kalau dah kita message tak berbalas. ym tak bereply. sapa tak fikir pelik kan. but, dia cerita reasonnya.
boleh diterima. walaupun still ada nak touching2 lagi. haha. hey, i kawan baik u. how dare u buat i mcam ni. but, aku tak kisah la. he's going through hard time. then he choose untuk berdiam diri seketika waktu.
cuma 1 benda yang menarik perhatian aku. its not like aku nak memalukan dia. cuma membuatkan aku berfikir.berfikir.berfikir. dan terus berfikir.
masuk pasal cinta pulak hari ni.

when he said that he needs his ex in his life. aku macam oh my. kenapa dia berubah sampai macam ni. dulu dia memang dah tak nak sangat dengan his ex. even the girl mnta maaf & buat macam2 pun he still tolak. 
i ask him. kenapa dia berubah sampai macam ni sekali.
then he answered:
"sebab kita tak sedar yang kita ada orang yang terbaik melainkan kita kehilangan dia"

:0
ini ke dia yang aku kenal. yang selama ni seorang yg sangat ceria. yang dulu totally different la. even sekarang his ex boleh terima dia, but that girl selalu sakitkan hati dia. bila dia merungut, that girl akan mengungkit. aku tersenyum. 
aku cakap. macam situasi aku dulu2 jer. suka mengungkit. oh. stop! :D
tapi dia nampaknya sangat sangat sangat sayangkan ex girl dia tuh. aku tak tahu lagi sebab yang sebenar-benarnya dia berubah. bila dia tnya, macam mana nak bukak kan balik hati gf dia tu. aku cakap bnyak bersabar la. byak berdoa. buat istikharah. klau dah betul sayang, terpaksa telan la semua bnda yang mnyakitkan hati. selembut-lembut hati seorang perempuan, kalau dah keras, memang susah kan. trust me. =)

aku tak tahu la smpai bila dia boleh bersabar. sefaham aku dgn sikap lelaki, klu dia dah bosan, dia blah macam tu jer..tak pikir dah keadaan sekeliling..
oh. apa-apa pun aku tetap mengharap kan agar dia bahagia je la. what u gives, u get back.  pasal perasaan ni sangat komplikated. aku penah cakap, aku xfaham apa yang lelaki ni fikir. suka-suka hati korang jer nak buat macam ni. sekejap nak. sekejap taknak. macam mna la orang tu nak pecaya. klau aku pun aku dah tak pecaya. tapi dia cakap, dia pun tak faham apa yang perempuan fikir. sudahnya 2 2 gelak. dan persoalan tu tergantung.

teringat satu ayat dari kawan masa dekat gerik dulu. dia tulis.
"salah satu cara untuk mencintai sesuatu adalah dengan menyedari bahawa sesuatu itu mungkin hilang."
kalau dah hilang, mana nak cari.
=)

tapi tiada cinta yang kekal melainkan cinta terhadap Allah S.W.T.
Allah S.W.T sentiasa ada dengan kita. tak pernah tinggalkan kita sorang-sorang.
 
 
aku: wah.gaya tulisan dah macam hape. :D 
tapi aku tetap insan biasa yang cuba untuk memperbaiki diri. 
 
 
 
adios~~
with ღ
n@n@


No comments: