Wednesday, August 04, 2010

database @_@ SDP

assalamualaikum. selamat malam.
hari ni dah 4 ogos dah. dah hari rabu nk masuk khamis.
tetiba je rasa 'eh. sekejapnya dah nk khamis'.
mungkin sebab minggu ni bizi dengan byk assignmnt nak kna hntar.
waktu tu rasa sekejap jer. whew~~

cakap pasal hari khamis. esok due date submit proposal database.
ok. aku faham la sikit sikit kan sebelum belajar dulu.
bila dah belajar ni lagi bertambah faham la kan. tahu dah la ER Diagram tu mcm mana kan. haha. teruk betul. baru nak faham ER tu mcam mana. biasalah kalau dh belajar database konfem kena buat projek kan. nak kena design ER Diagram bagai semua tu la kan.

so, tadi buat discussion lagi. yang ke berapa tah. kena rekod tau buat discussion. ke memang ada sebelum ni? aku pun tak ingat dah. so far ok la member group aku. semua satu kepala. boleh masuk. 1 malaysia bak kata dr. haha. oh. group aku ada 5 orang. aku, syahkina, parimala, desmond dgn irzad. konfem korang tak pernah dengar punya nama ni. :D yang penting tadi semua orang bertungkus lumus nak menyiapkan proposal masing2. trmasuk la group aku. hah. kami bnyak gelak je dari buat. sebab semua orang konfius dengan information dri dr. grup ni ckap lain. grup lain ckap lain.
last-last kami buat ikut kami faham & agak2 dr. faham. harap-harap lah.

software planning? ah. aku rsa belajar msa tahun 2 dulu lagi faham, lagi teratur, lagi happening la dari sekarang. kelas sekarang mcam tak teratur. even dulu asyik kena hentam je kan. tpi sekurang-kurangnya ada jugak guide. sekarang ni pun aku asyik follow macam dulu jer nk buat sdp. dengan methodology semua. semua fikir sendiri. takde guide. lecture benda len. lab bnda len. nnti kami yang tunggang terbalik. boleh pulak kan tengah kelas mesej tiah tnya pert chart buat dri apa. dah lupa. huhu. bukan nak kata tak elok usaha sendiri kan. even dulu yang ada guide pun terkial kial nak faham sdp. ini yang takde guide. jenuh semua tak tau nak buat sdp. aku memang refer dokumen yang lama terus dah. aci la kan mcm tuh. nasib jugak penah buat benda ni dulu, sekurang-kurangya ada jugak la guide untuk group aku buat benda alah ni.
 
ada ke buat software planning tak guna methodology. bukan methodology tu penting ke? ingat lagi time kena present methodology dulu. kena hentam jugak kan kalau tak faham methodology. =_=
 minggu depan formal review. macam tak sehangat dulu je rasa. takpe. tunggu minggu depan hangat ke tak hangat.


aku: minggu ni kepala dah tepu dengan algorithm-algorithm discrete. macam keretapi. bukan..macam jet pejuang..



adios!!
with įƒ¦
n@n@
 

No comments: