Monday, November 29, 2010

its my turn.

26 hb lepas. cukup la tempoh 6 bulan kawan-kawan aku habis intern. atau latihan industri. ringkasnya praktikal. aku cakap intern, ada yg tak paham jugak.
status kat fb. blog. semua dh lega. masing-masing dah habis belajar. ada yang dah dapat kerja. ada yang sambung kerja dekat company tu terus. ada yang belum dapat kerja, nak rehat dulu. kerja tak kerja. rezeki masing-masing. yang penting usaha.

bukan tak cemburu tengok kawan-kawan lain semua dah habis. sekali lagi aku cemburu bila tengok keadaan kawan-kawan. aku yang agak terlewat sedikit dari diorang. lain perasaannya bila kita tak sama-sama dengan kawan-kawan. bila kita sorang-sorang. bila orang pandang sinis dengan kita. bila orang tak tahu apa yang kita lalui, tapi dengan mudah membuat andaian bukan-bukan pasal kita. sedikit sebanyak dah melukakan hati dan mengguriskan perasaan. ah. tapi itu semua dah berlaku kan. kenapa la aku nak pertikaikan lagi. better late than never. walaupun terlambat, sekurang-kurangnya aku berjaya jugak menghabiskan pengajian aku. hanya tinggal satu semester lagi.

so, next semester turn aku pulak untuk jalani latihan industri. perasaan. jangan cakap. takut. berdebar. gembira. semua ada. tunggu la nanti macam mana environment dia. 
i've talking to my friend. aku angan-angan nak jadi software tester nanti. sejak belajar software testing dulu kan. haha. ijan mesti ingat kan. :D
lepas tu 3P pulak belajar pasal tester jugak. lagi membuak-buak la perasaan aku nak jadi software tester. bila aku cakap macam tu dekat dia, she said, jangan jadikan angan-angan. jadikan target. terkejut sekejap. bukan apa. betul la dia cakap tu. mesti la kena ada target kan. setakat angan-angan tak ke mana.


aku: nak tengok gogumaaa....go..gu..ma


adios~~
with įƒ¦
n@n@

6 comments:

norizansyahnan said...

gud luck, nanti klu dah jadi software tester jgan lupe kitornag plak... INGAT 1st month blanje kenny roger roster...hahhaha bley ka?

aZie 4eVa said...

siti...

selamat menempuhi praktikal nti..
ckp2 org tu biasela..
jgn jdkn ia sbg halangan sebaeknye
sbgai kekuatan utk prove yg siti benar2 yg terbaek..
moga d'permudhkn sgl urusanmu..
pjg umo, kite jumpe konvo nti eh.. :)

Nur Fateha Naim said...

fa xpndg sinis pon ngn akk..hihi..
gud luck for ur internship nnty kak yer... ;)

Siti Farhana said...

ijan:
takdenye nak lupa laahh. hehe.
boleh je. bukan stakat kenny roger, lebih pada tu pun bleh. eh. tpi 1st month keje ke apa ni. haha.


azie:
:) t.kasih azie.
insyaAllah. time konvo nanti jangan lupa kita kena berkumpul satu batch. hehe.


fa:
kalau fa pandang sinis dgn akk. memang la. touching 2 tahun. haha.

rifhan safwani said...

goodluck!!!
rezeki masing2.. so tak perlu rasa down..hehe..
kalo abes awal pun, tapi jadi cam rifan, menganggur je.. better tak pyh..huhu..

Siti Farhana said...

rifhan:
tq dear. hehe.
ala. nnti ada la rezeki rifhan tu. xpun smbung master. :D