Saturday, November 27, 2010

pening-pening.

orait. entry pasal nak siang ikan.
cehh. macam gempak je kan. tak dak apa pun.
tapi bagi aku satu benda yang paling seksa bila nak siang ikan. bukan tak suka sebab bau dia hanyir ka. geli ka. apa ka. benda tu semua takde hal lah. cuma yang paling aku takleh tahan, setiap kali siang ikan konfem loya, pening-pening.

bila start sekor, ok lagi. maintain. mai yang no 2, dan seterusnya. mula dah.
sejak dari dulu lagi. aku pun tak tau la kenapa jadi macam ni. tak kan sebab tak boleh tengok darah kot. eh. aku memang tak leh tengok darah. nanti pengsan.
hari tu tangan terluka sebab kena tin susu kan. pegi picit luka tu bagi darah keluar banyak-banyak. lepas tu tengok darah mengalir terus pening. sikit lagi la nak jatuh pitam. nasib mama sempat tahan before aku jatuh.

kalau nak masak untuk makan-makan kat rumah tak pe lah jugak. setakat 4, 5 ekor kan. tahan je la. hari tu time raya nak masak laksa. laksa dah memang guna ikan kan nak buat kuah dia. hari tu la paling seksa. nak siang sekilo ikan tu. banyak kali jugak aku stop minum air. tak tahan loya punya pasal.


aku: no wonder la aku tak minat jadi doktor..


adios!!
with ღ
n@n@

2 comments:

norizansyahnan said...

hahahha kire nye ko nih tak bley jadi penyiang ikan yang berjaya la...
kwang3

Siti Farhana said...

cesss..
berjaya apa tu. ingat senang ke nak tahan. :p