Tuesday, January 17, 2012

different bff.


what does 'friend' means to you?
and bestfriend? and bestfriend forever?
macam aku pernah cakap sebelum ni.
i have different types of best friend. but still they are my best friend. :)

kenapa different types.
dunno. maybe sebab jumpa at different places.
masa sekolah, lain bestfriend nye..masuk universiti, lain pulak gengnye..
honestly aku tak pernah ada bestfriend yang aku share semua cerita.
dari kecik sampai la 24 years-old-to-be ni.
kadang-kadang aku rasa cerita yang aku nak sampaikan tu macam tak kena je.
macam yang dalam drama drama kat tivi tu..
they can share anything..takde yang rasa janggal..
when they happy..they happy together..
bila sedih sama-sama sedih.

tapi mungkin jugak sebab aku bukan jenis yang macam tu kot.
hahaha. aku sendiri pun taktau aku jenis kawan yang macam mana.
aku tak reti nak bagi nasihat. tapi aku boleh jadi seorang pendengar yang baik.
itu aku akui..tapi mungkin jugak sebab keadaan semasa kan.
kalau yang ada si dia, lebih senang bercerita dengan si dia. ;)
yang rapat dengan kazen, story mory dengan kazen. ye dak.
mungkin jugak sebab kawan semuanya jauh-jauh.
hanya facebook jadi penghubung. kalau tak..... :D

kalau kawan yang hanya mencari waktu susah.
waktu senang lupa sekejap. itu perkara biasa lah.
rasanya semua orang pernah alami benda tu kan. :)
entah-entah aku pun pernah buat macam tu kan. haih.

sejak beberapa tahun ni kan. mama is my best friend.
nak-nak sejak tahun lepas. semakin rapat.
ahh..walaupun selalu bertekak kan..gaduh sana sini.. :D
still, aku dah mula selesa bercerita dengan mama.
dulu aku tak suka, sebab mungkin duduk asrama..kawan ramai kononnya..
habis cuti tak sabar-sabar nak balik sekolah kan...
zaman tak matang.. :)
sangat rugi rasanya kalau kita tak jadikan mak kita sahabat baik kita.
whatever it is, their advices are the best.
kadang-kadang kita rasa kita taknak cerita masalah kita sebab taknak tambahkan masalah mereka.
tapi sebenarnya mereka rasa sangat dihargai bila kita sudi bercerita dengan mereka.
itu bukan satu masalah buat mereka. :')
tapi kalau gaduh...emm..eh, tapi aku tak meninggi suara yer..marah diam-diam aje..hee..


tweettweet : sad moment when someone who used to be your close friend acts like strangers with you now :/
 
 

No comments: