Sunday, January 29, 2012

oh baby baby


am a little bit serabut with my child, baby.
asyik garu sana..garu sini..sampai luka berdarah habis..sampai bulu pun dah tanggal.
nampak kulit yang putih itu saje.. -.-'
last week ada bawak pegi vet, nak check la kan kenapa sampai luka2 tu.
disebabkan baby hanya rapat dengan aku saje compare to mama dgn papa, maka aku la yang kena bawak. kalau papa yang bawak nanti haru la dekat klinik tu.
so, doktor pun check sana sini..he asked, baby ada gaduh dengan kucing lain ke..
setahu aku takde lah..dengan perangai dia yg agak slow motion, tak ambik kisah pun..dengan takut nak keluar rumahnye, mana nak jumpa kucing lain.almaklumlah, betina. :D

mula-mula doktor nak kasi ubat makan je.
aku cakap takyah..nanti bukan dia makan pun..dia luahkan balik ade la ubat tu..
bertuah kan kucing aku..eh, nanti aku cerita pe'el yang lain. :D
so, doktor kasi injection la..untuk kudis-kudis sekalian..
kesian oh. :'( i can feel it..lepas tu mata dia berair..mesti sakit kan kena cucuk..
what to do..harus lah untuk kesihatan..then, cuci luka tu sikit..
sepetang tu macam tak bermaya je..effect ubat ke apa taktau..haih.

tapi...tapi...tapi..sampai ke hari ni tak hilang lagi garunye... -.-
dah bagi mandi pun tetap macam tu jugak..aku rasa bulu dia ada kutu lah..
selak-selak bulu tak nampak pun kutunye..bulu panjang sangat..aku trim karang baru tau..hilang kecomelan dah haa..siap aku buat research lagi tau masalah2 kucing ni..silap-silap aku boleh jadi doktor kucing!
buat masa ni aku nak cari syampu berubat dulu lah..syampu sedia ada tak berubat..kasi bulu lembut saje..
selain kesian tengok asyik garu, rimas jugak dibuatnye haa..
 
eh..ada hindustan best..sambung nanti eh. ;)

No comments: