Sunday, June 17, 2012

my other half motivator.

baru pulang dari event herbalife kat shah alam
as usual..setiap Ahad aku mesti pergi ikut training herbalife. mula-mula sebab disuruh pergi kan..tapi lama-lama seronok pulak rasa..kalau tak pergi rasa macam ada benda yang kurang..
sama lah rasa bila tinggal shake 3,4 hari..tak tentu arah rasa..mula mencari nak makan apa brekfes..lepas tu rasa ish tak sedap badan..rasa berat semacam jer..penangan herbalife kan..
Alhamdulillah..i'm happy with it. :)

hari ni hari bapa..papa ni sempoi je..wish ke tak wish ke macam tu reaction dia..sama je..
tapi dalam hati tu tak tahu lah kan..bila nak naik bas tu, peluk taknak lepas..wee~~
selamat hari bapa to my papa..papa memang my idola lah..believe or not..papa tak pernah jentik pun kitorang adik beradik..marah pun jarang-jarang..sebab papa memang cool..compare to my abang yang boleh tahan garangnye.. -.- yang selalu marah, mama je..dulu-dulu memang rapat dengan papa, bila dah besar je rapat dengan mama..sebab macam tak reti nak buat luahan perasaan dekat papa..kalau nak cerita pasal kerja ke apa ke boleh lah...

ehem..just now i had a conversation with him. oh..before that..masa tengah tunggu bas, tiba-tiba datang sorang laki..duduk kat sebelah sambil hisap rokok..cuba nak berborak dengan aku..tapi aku buat tak tahu sambil buat-buat sibuk taip mesej..padahal memang tengah bermesej pun kan..semua soalan dia tanya, aku angguk geleng je..nak tahu dia cakap apa..

"student UIA ke?" -geleng kepala-
"kerja kat sini ke?" -angguk angguk-
"I duduk sini lama dah..dekat 3 tahun dah..I kerja kat tabung haji..bahagian akaun..eh..I takde kawan kat sini..U ambik la nombor I..nanti U nak keluar, U ajak la I.."

aku macam what??!! ok..lelaki ni memang gila..nasib ramai orang dekat bus stop tu..dan nasib baik jugak dia borak-borak je..walaupun borak-borak tetap scary ok..huh..lepas tu aku terus pusing pandang tempat lain buat tak tahu..tak lama lepas tu dia bangun pergi mana tah..cari orang lain kot nak ajak keluar..

ok..lepas tu, aku cerita dekat dia..bla..bla..bla..
end of story aku cakap "nak kena kawin ni." senang ada orang jaga kan.... ;D
tapi jawapan dia memang buat aku tersenyum..
"kawin yer. signal tu. kena berhubung dengan Yang Maha Pencipta dulu tu. minta approval dengan Dia dulu pastu baru la approval yang atas bumi ni..kan? :)"

jawapan-jawapan dia memang aku kalah lah..unexpected punya jawapan..konon nak bergurau aje..tapi jawapan ikhlas tu..kawin is a serious thing kan..dia bergurau jugak tu..tapi bergurau serius..haha..hope that he'll always be my other half motivator..sebab aku tak pernah dengar dia mengeluh..everything he take it positive.. :) iyalah..kadang-kadang termengeluh jugak aku ni..tengah cuba nak kurangkan ni...dah mengeluh pun dia jugak yang dengar..lepas tu, konfem dapat jawapan yang buat tak jadi nak mengeluh dah..


tweettweet : positif minda dan hati itu kuncinya. :) :) :)

No comments: