Monday, June 25, 2012

skeptikal itu ?

assalamualaikum readers. :)
just came back from pullman, putrajaya..as usual, another herbalife event..
dah kata in love dengan herbalife kan..tak boleh miss dah event herbalife ni..i really had fun through this event. :) oh..i should ajak u kan zarif..bukan senang i nak melawat putrajaya kan..... ;p
dan u pun kata nak review pasal herbalife kan..kalau u datang, dari A sampai Z u tahu nanti.. ;)

hari ni ada story lagi..everytime balik dari event mesti ada cerita kan.. ;D
takpe, kali ni bukan cerita orang nak mengorat ke apa..
seperti biasa tengah tunggu bas lagi..asal tunggu bas je mesti ada benda yang jadi kan..
duduk sebelah sorang makcik ni..tiba-tiba makcik ni mulakan conversation..

makcik : nak balik mana?
me : nak balik lembah jaya.
makcik : kerja kat mana?
me : oh..hari ni tak kerja..hari ni saya pergi putrajaya..
makcik : buat apa kat sana?
*dalam hati dah pelik..siap tanya buat apa..dah macam mama pulak soal selidik.

me: oh..saya ada event kat sana.
makcik : nak balik mana tadi..lembah jaya? kerja kat mana?
me : ha'ah..saya kerja kat raja chulan tu..
makcik : ooh..ni kite ada buat bisnes..bisnes perfume..jenama PM..pernah dengar tak? haa..kita ada jual alat mekap sekali..bla..bla..bla..
me : oh..yeke... *nak promot bisnes rupanya....patut lah pun..*
makcik : nanti kite bagi brochure..kita dah banyak pergi MLM sana sini kan..yang ni ada marketing...bla..bla..bla  *sambil cari cari dalam beg.*
me : oh..yeke..takpe lah makcik..saya dah buat herbalife..tadi ni saya pergi event herbalife lah.. *nak promot jugak kan....*
makcik : oh..herbalife...

lepas dah jumpa brochure dia..makcik tu pun kasi lah..ambik je lah kan..ingat dah habis dah kat situ...sekali

makcik : bagi la kite no telefon..

dah mintak no telefon pulak..memang at the right time, bas pun sampai..tak apa lah makcik yer..bas saya dah sampai..memang lega teramat bila bas dah sampai..ni memang perasaan normal kan bila ada orang nak promot bisnes bisnes ni..siapa kata aku tak rasa rimas kalau ada orang buat macam tu..cuma produk dia tak kena dengan selera aku..perfume dan alat make up..aku bukannye jenis nak bermake-up selalu pun..

sama lah dengan herbalife kan..ramai lagi yang skeptikal dengan herbalife ni..
even aku pun dulu bukannya suka sangat nak bisnes bisnes bagai..asal dia sebut herbalife je mula lah rasa macam macam kan..haha..nak suruh beli lah tu..but, from the event i learn something..a lot of thing actually..
yang penting aku sendiri dah dapat result yang positif lepas minum herbalife..
kalau tak guna, macam mana kita nak yakin kan..
herbalife bukan sekadar nak berbisnes..we more on to help people..
nak menolong orang untuk dapat kesihatan yang lebih baik..lifestyle yang lebih sihat..
and we help people who are seriously want to change their life..kalau tak serius, banyak alasan, tak apa lah..cari orang lain yang serius dulu..the income we get is like a royalty for us yang dah berjaya tolong orang..

dan jangan lah fikir kalau buat herbalife je dah kaya..mana ada kerja yang boleh terus jadi kaya..
kena kerja kuat jugak..but the most important thing is helping people to get a healthy lifestyle..
that's our mission..misi aku pun nak tolong mama dengan papa sihat..dapat hidup gembira dengan kami anak-anak..dan cucu-cucu..ewaaah.. ;D tak perlu nak makan ubat..
alhamdulillah papa dengan mama masih diberi kesihatan yang baik..dan aku nak kekalkan kesihatan mereka dengan memberi nutrisi yang baik..insyaAllah..

dan sampai bila aku nak bekerja sebagai software engineer..memang macam gah kan kerja software engineer..even tengah single sekarang pun dah rasa tak ada life..pergi pagi balik malam..
nanti dah tua, mampu lagi ke nak kerja software engineer..itu yang selalu bermain-main dalam fikiran aku..
insyaAllah..aku pun masih dalam proses belajar lagi..tak ada yang mustahil kan.. :)
of cos dengan support my other half motivator.. ;)
ok lah..tido dulu..later i share lagi..nite readers..


tweettweet : masuk dalam dream list nak hantaran produk herbalife nanti.

No comments: