Sunday, July 22, 2012

heart and feels.

sometimes I feel like I'm a stranger..even though we've known each other quite a long long long time..but still, I've this feeling..err,maybe not too long.. :D
yea..kadang-kadang ada keadaan yang aku tak boleh nak elakkan diri..susah lah nak tulis kat sini..nak ekspresi kan dengan ayat-ayat..hati je boleh rasa..ewaah..tapi betul la, ada masa aku tetap rasa tak sedap hati kan..if u read this, can u feel what i feel? hmm..maybe u can't..because i don't think u understand..haha..i can say it's my heart yang suka nak rasa, nak fikir....hmmm...

enough lah dengan merepek-repek..hari ni masuk hari kedua Ramadhan..haa..semalam merealisasikan hajat min nak makan mee kuah aku..resepi dah share 2 tahun lepas kot..nak jugak aku masak kan kan..haha..aku pun sebenarnya dah lama tak masak mee kuah ni..sebabnya kerja nya amat lah remeh..nak kena perisi ketam..keluarkan isi ketam tu..sampai luka jugak lah sikit-sikit tangan semalam..sebab tu lah aku tak rajin nak buat..tapi demi orang tersayang kan, ku sanggup kan jugak..cheewaah..terharu tak min? ;D tapi seronok tau orang makan apa yang kita masak..feeling tu lain macam sikit..kita pun kenyang bila tengok orang makan..

sesi mencari ketam semalam memang mencabar..banyak dugaan..dah pergi pasar petang-petang..memang payah lah nak jumpa ketam kan..tak ada pilihan, cari kat pasaraya lah..konon nak cari kat pasar sebab nak yang segar..padahal aku pun taktau macam mana nak tengok ketam tu segar ke tak..wee..ikan aku tau lah..ketam jarang beli..dan aku bukan lah peminat tegar ketam, udang..maka, sila rasa beruntung kawan dengan aku..oh, dah sesi mencari ketam berakhir pukul 3.30 petang setelah melawat beberapa pasaraya.....tapi tak ada gambar lah mee kuah nye..masing-masing dah eksaited nak berbuka kan....

and tomorrow will be my first time working during Ramadhan..setelah beberapa kali praktis puasa kat ofis, so far ok je aku rasa..tak ada beza pun puasa time belajar dulu..and hopefully this Ramadhan will be much much better than before..InsyaAllah.. :) :) :)



source : islamic thinking tumblr


tweettweet : "Surely in the remembrance of Allah, do the hearts find rest." (13:28)

2 comments:

Yasmint said...

mesti la aku terharu... tu 1st time aku buat mee kuah sbg assistant ko... 2nd time mungkin aku jd the masterchef, masah utk suami...
huahua... nmpk nye lmbt lg la nk buat yg ke2 :)

Siti Farhana said...

haha..tapi aku malu sebenarnya korang tengok aku memasak.. :D tak biasa orang tengok..