Monday, December 03, 2012

positif setiap hari.


selamat sejahtera pembaca.semua sihat hari ini.?dah minum shake hari ni? :) dan hari ni dah masuk bulan disember..sikit je lagi..sikit je lagi.. :) :) :) hari ini aku terasa nak share semalam punya event..
STS Pan Pacific di PWTC..selalunya untuk STS di Pan Pacific ni kitorang akan jadi action team..bermakna, kitorang akan tolong menjalankan event itu..dan yang organize event tu jugak sebenarnya upline
kitorang..dan tugas aku selama beberapa bulan yang lepas adalah tolong pakaikan tag
dekat tangan orang..ada pulak orang panggil tag batal air sembahyang kan.. -__- next
time kena pakai sarung tangan kot..kena tolong pakaikan sebab memang ada orang yang tak
reti pakai tag tangan tu yer..especially newbie in herbalife.. :) 
 
become one of the action team member best lah..salah satunya, minum shake free..wee~ sambil sambil ibu buat shake untuk speaker, boleh sambil habiskan shake tu..okeh, back to the topic... :D
selalunya,penghujung event akan ada guest speaker..dan guest speaker semalam adalah cikgu azhim..dari kuala nerang, kedah..this is my first time dengar dia punya sharing..bila dengaq dia cakap bahasa utagha,seronok weh..haha..ye lah..aku duduk kl memang tak keluaq la bahasa aku kan..dok cakap kl je..:D 
cikgu azhim punya cerita memang best..thumbs up! selalunya orang mesti fikir pergi event dok suruh orang dengar pasal produk then suruh beli produk..then benda benda yang boring..macam MLM yang biasa lah kan..tapi aku tak pernah pun pegi event lain lain jenama..sebab dulu pun aku bukan percaya benda alah bisnes ni. ;) herbalife lain..orang mesti cakap, yelah dah aku ikut jamil..sebab tu lah aku pergi event..mungkin itu pun salah satu sebabnya..haha..tapi sebenarnya, masa mula-mula dulu pun aku mengelat jugak..mana nak ada pergi sangat..ada jugak bagi alasan..but then, aku sedar..aku sendiri yang terasa nak pergi..sebabnya aku
belajar banyak banyak banyak benda..bukan tentang herbalife semata-mata..tapi tentang life kita sendiri...
 
back to the topic..again....haha..cikgu azhim punye cerita..one of the best speaker i guest..sepanjang aku pergi event..ini yang paling best setakat  ini..nak cerita banyak pun banyak sangat..sebab tu kena pergi event..tanya aku banyak-banyak pun, aku bukannya speaker yang bercerita itu..aku cuma mendengar cerita..dan berkongsi sedikit di sini..apa yang aku belajar semalam, setiap hari kena positif..whatever rejection yang datang, stay positif..masalah sentiasa ada..fikir masalah banyak-banyak pun tak guna..yang penting fikir cara nak selesaikan masalah kan..sebab tu aku tak kisah pun apa nak jadi dekat ofis..suka hati lah korang nak resign nak bergaduh, janji tak kacau aku sudah. eh. tiba-tiba kan. :D 
 
keyword disini ada lah positif..positif setiap hari..tapi keputusan aku untuk keluar dari tempat itu tetap tak berubah..tetap nak keluar..lagipun dah dapat approval..wee~ 
so, conclusionnya..don't judge a book by its cover..then, don't judge herbalife until u use it and feel the difference..peace! i will never stop using herbalife. ;)

yesterday event. as usual. copy and paste dari jamil punya facebook.

tweettweet : semoga murah rezeki nak beli kamera sendiri. tak perlu copy paste gambar dari orang.

2 comments:

Chulan King said...

Beli smartphone. camera canggih. 8 mp pon ada. Boleh upload terus ke blog/facebook/twitter.. terbaik! :D

Siti Farhana said...

kemain chulan king. haha.
yelah...org tgh survey laa ni..cukup duit tabung nanti beli laa.. :D