Tuesday, December 25, 2012

thank you coach!

selamat menyambut hari krismas kepada sesiapa yang menyambut..

hari ahad yang lepas, seperti biasa adalah hari aku pergi ke event herbalife..sampai ijan pun tiap-tiap minggu dah tanya minggu ni event dekat mana..minggu ni event dekat mana.. :D biar aku explain sikit setiap hari ahad aku ke mana..ahad minggu pertama selalu nya akan ke Hotel Pan Pacific dekat PWTC..minggu kedua sama ada di SACC Shah Alam atau K-Club Taman Melawati..begitu juga dengan minggu ketiga..bergilir lah antara 2 tempat ni..dan minggu terakhir setiap bulan adalah di Putrajaya..dulu dekat Pullman..sekarang dah bertukar ke IOI Marriot..oh, aku sangat kagum dengan reka bentuk bangunan hotel-hotel ni..kalau tak pergi event, tak merasa lah aku pergi melawat hotel-hotel ni..walaupun hanya Putrajaya..ada ke orang saje-saje nak melawat hotel..takde kan..mungkin aku akan pilih sebagai salah satu tempat untuk honeymoon..sebulan sekali..aci tak? ;D future husband, please take note. peace. hee..

event dekat Putrajaya hari tu adalah salah satu event yang sangat memberi impak dekat diri aku..sebab 1st Presiden Team Gen-H Herbalife telah di 'recognize' on that day..apa maksud recognize dalam melayu? diiktiraf ke? ok lah..diiktiraf.. Amalina Peter & Abqari Hamid. They are just 23 and 24 years old..tapi dah jadi Presiden Team termuda..income bulanan tak perlu cerita banyak 100K above..berpuluh kali ganda dari gaji aku sekarang...impress..you guys can read more about them from here. :) aku baru kenal mereka sejak pertama kali guna Herbalife dan setelah pergi event..kalau tak pergi event tak akan kenal mereka..they are really inspiring me..mereka bermula dengan Herbalife seawal usia 18-19 tahun..habis belajar tak kerja dengan orang..terus buat Herbalife..dan sudah ada anak seorang..selepas 6 tahun, inilah mereka..kalau baca blog mereka, jangan kata buat Herbalife adalah macam skim cepat kaya..tak ada benda yang boleh buat cepat kaya kalau tak ada usaha..insyaAllah, I will work for it..dan event adalah tempat untuk belajar..tempat yang penuh dengan ilmu..bukan cakap-cakap kosong semata.. :)

because I have lots of dream to achieve..dari Herbalife jugak aku belajar semua impian akan jadi kenyataan..one of my dream dah jadi kenyataan..aku dapat makanan yang sihat setiap hari..tak perlu risau badan akan gemuk dengan makanan yang tak berkhasiat..honestly, aku pernah tergolong dalam golongan orang yang akan diet tak makan nasi sebab takut gemuk..aku memang sangat sangat care pasal badan aku..tapi aku tak boleh tak makan nasi..sangat menjaga perut supaya tak buncit..dan mengikut petua taknak perut buncit, minum air 30 minit selepas makan..i do it..aku memang buat..tapi kenapa pipi masih tembam kan.. :D sekarang, aku tak perlu risau nak makan apa pun boleh..no more diet nasi..makan lah suka hati..cuma sekarang dah pandai dah nak manage kuantiti nasi tu nak ambil berapa banyak..nasi itu penting juga peranan dalam badan kita..dah tak makan ayam goreng selalu..banyak kan makan sup sup dari yang bergoreng..tak ada lagi nasi lemak, mee goreng, bihun goreng as my brekfes..itu yang penting..no more fast food..i don't remember bila last time aku makan kfc, mcD dan pizza..seriously..boleh makan..cumanya jarang kan makan..semuanya datang dengan kesedaran diri..bila kita betul-betul nak menjaga kesihatan badan kita, kita akan sedar sendiri..dan sekarang dah pandai minum air masak sehari 2-3 liter..nak try 4 liter pulak..2 liter sehari is a moust for me now..

thank you to my coach. :) selalunya dekat event, speaker suruh peluk coach to appreciate them..tapi, tak kawin lagi, tak boleh peluk la yer coach..peluk ibu je on behalf.. ;D thank you again. :)
next dream, to make all my family member consume Herbalife..it's not just about money..bukan duit semata-mata yang aku nak..hidup itu yang aku nak..but, if u have your own way to get yourself healthy, it's up to you..this is my way.. :) siapa sangka aku akan jumpa Herbalife? ini semua kerja Tuhan..
kalau rasa nak consume Herbalife, jangan malu jangan segan nak bertanya.. :) till then..

my lovely family. besarkan abang aku dan kuruskan adik aku.

"It is not the money that you make. It is what you become from the money that you make"


tweettweet : can't wait for the next event, Spectacular 2013. :)

No comments: