Thursday, October 15, 2009

senGaL kOt..

kawin??
1 istilah yg popular dlm hdup aku skarang...
aku pn xtau nape...
slalu je ade topik kawin bila berborak2 dgn kwan2..
bila nk kawin lah..
nk kawin dgn sape lah...
mcm2 lah...

klu tnya aku?
mmg la aku nk kawin...
sape yg xnk kawin beb!haha..tp bila fkir kn keadaan yg aku bca dlm srat khbar..
dlm mjalah..search kt tenet...tgk drama tv la..
mcm2 msalah rmah tngga yg trjadi..
honestly,,aku rsa mcm fobia pulak...
knape fobia??
sbb mngkin aku ni bukan jnis pmpuan yg mudah trpkat dgn seorang lelaki...
bila tgk drama tv..laki pkul isteri..tndang isteri,sdangkn isteri dia tgh mngadung...gila ke hapa...xde belas kesian lngsung..buat ank pndai...pastu xreti jga..
aku tau..xsmua lelaki mcm tu..& itu hnya crita tv...tp msti ada dlm dunia realiti...
dlm srat khabar byk crita..

psal bomoh2...
bila ada org lain xpuas hati dgn kebhagiaan kta...dia bomohkan kita...
pastu mla la kta gduh dgn suami...
tu klu smpai thap bomoh la..
klu xsmpai tahap bomoh...dia goda la si suami...
si suami pun mlayan sama...
kdg tu..isteri ni dh jga shabis baik dh nie..
jmpa pmpuan yg mnggoda sikit..dia bndingkn isteri ngan pmpuan tuh..
haih...
mcm2 la kan..
aku pn xpaham dgn suami yg xtahu mnghargai isteri dia..
& juga aku xpaham pmpuan yg nk merampas suami orang...
klu niat baik..boleh diterima...tp dia mrampas dgn niat xbaik...
mcm mna tu??
w'pun aku pmpuan...aku pun xpham pmpuan jgak sbenanya...
pmpuan yg sgaja nk mncari msalah....

bg aku...kawin bkan lah bnda yg snang...
byk bnda yg perlu kita sedia...dri segi fizikal & juga mental...
kawin bkan mcm kapel...kapel bleh ptus2 byk kli...
nk kawin byk2 kali??snggup ke??
bg aku kapel ke...kawin ke...sama jer...
klu dh kta syg...knapa msti nk curang...knapa bla gduh msti tmbul isu xserasi lah...
ape lah...awk itu...awk ini...bla~bla~bla~...
& klu dh kata syg...xboleh ke pertahankan syg tu...
knapa prasaan syg tu msti brubah.....

heh...mngkin sbb aku pnah syg org skali je kot...
& mngkin jgak sbb aku xpcaya mna2 laki len...
nape xpcaya??
aku pn xtau...kdg2 ade laki sengal dok ngada2 knon2 buat ayt mnis2 dpan kta...blakang kta ktuk hbis2-hbisan....haha..mcm aku xpnah buat kn..
snang crita..aku pun tatau lah....
w'pun kdg2 pnah jgak hati ni terluka...
tp...ntah la...xpnah trbkak lgi hti ni nk trima org len dlm hdup aku yg mmpu lyan kerenah aku yg mcm2 ni...
& mmg aku brhrap dgn dia je yg aku nk kawin...
tp...ajal,maut,jdoh,semua ketentuan Tuhan kan...
aku xmmpu nk tntukan dgn sape aku nk kawin...
ade sape2 ke yg snggup lyan kerenah aku mcm tah hape2 nih...haha...

kdg2 aku pnah pk...
org yg ska nk skitkan hti org len ni..xde keje ke apa...
drpda dok skitkn hti aku..bek muhasabah diri tu...
pk apa yg xbtul dgn diri tuh..

i'm not perfect too...
tp xde kot cba nk skitkn hti org len...
& xde kot pnah nk curang ngan laki lain...
baik sgt ke ha aku nih...haha...
xpe lah...skali buat salah..xsmstinya akn jdi lgi kot kan...
dh la...aku dh mlas dh nk taip...

konklusinya...
aku nk kawin..
tp aku xpk lgi bila nk kawin..
tnggu aku dh brjaya dpat banglo sbijik...bmw sbijik kot...haha...
aku nk kawin skali jerk..
xmau byk2 kli...
dgn siapa???
wallahuallam....itu kerja Tuhan...


aku: sayang dia.. =) pnjang btul entry nih...fuh...



adios~~
with įƒ¦
n@n@

No comments: