Monday, June 21, 2010

entry yang ke dua ratus.

entry ini adalah yang ke-200.
fuh.tak sangka.dah banyak jugak aku merapu merapik dalam blog nih.
niat asal dari dulu sampai sekarang konon macam diari la.tpi diari ni tak semua benda boleh tulis.ada jugak yang kena simpan dalam hati dan fikiran.
oh.ye.semalam hari bapa.ingat nak menaip pasal hari bapa semalam.tapi semalam pegi bejalan dari pagi sampai malam.tak larat nak menulis.bukak facebook pun semata tengok sayur-sayuran dan kerja-kerja yang dah tertangguh.haha.

well.ibu bapa @ panggilan aku mama dan papa sangat la berharga dalam hidup kita kan. tanpa mereka siapa lah kita. tak bermakna rasanya.
ingat tak lagu iklan susu fernleaf..
"ibu..ibu..
engkaulah..ratu hatiku..
bila kuberduka, engkau hiburkan selalu..
ibu..ibu..
engkaulah..ratu hatiku.."
agaknya sebab tu la aku suka minum susu fernleaf kot.haha.ye.betoi, dalam banyak-banyak susu tepung, aku suka fernleaf je.nespray, dutch lady tak berapa bekenan.
mungkin sebab fernleaf lagi lemak berkrim kot rasanya.eh.keluar topik pulak. :D

ok.ok.sepanjang aku hidup 22 tahun ni.belum pernah lagi papa marah aku.@ pukul ke.even cubit pun tak pernah. walaupun papa kerja askar dulu, tak bererti papa i garang okeh. mukanya ada misai, jarang senyum. tapi hati sangat lembut. bila kawan-kawan datang rumah, especially yang lelaki, semua takut dengan papa.1st impression diorang, tengok ada misai je garang. ala, misai biasa je pun belum lagi melentik. haha. yang selalu marah memang mama jer. mama lagi garang dari papa. garang-garang mama pun hati sensitif jugak. mungkin aku pun ikut perangai mama, sensitif dan mudah mengeluarkan air mata. tak dinafikan itu.

dulu kecik-kecik pun kalau pergi shopping lagi suka pergi dengan papa. sebabnya.cakap je nak baju ni.ok ambik la.nak seluar tu.hm. ambik.senang cerita.haha. dah nama lelaki, mana suka pergi shopping lama-lama. kalau dengan mama mesti banyak halangan nya..tak sesuai la.warna tak cantik la.semua lah. tapi, last-last baju aku banyak mama yang pilih jugak.
minat aku suka baca novel jugak datang dari papa.mama cakap, papa dulu-dulu pun suka baca novel. pernah tengok novel papa dulu. sumpah aku tak paham. novel orang dulu-dulu.yang pasti bukan cerita cinta macam sekarang la. nak kata macam mana pun tak tau lah.macam sejarah pun ada. hee~~

ah..apa-apa pun mereka tetap yang terbaik dalam hidup aku. tak dapat bayangkan macam mana kalau aku kehilangan mereka. sungguh. aku dapat rasakan perasaan itu. bila kita kehilangan orang yang penting dalam hidup kita.apatah lagi ibu dan bapa kita.
teringat peristiwa dulu. i know he's much better now. bila dia sedih, aku turut menangis.

mudah-mudahan aku menjadi anak yang solehah dan tidak melupakan tanggungjawab aku terhadap kedua ibu bapa aku.
:)

aku: kenapa takde lagu pasal bapa ha.ke ada je, tapi aku yang tak tahu.



adios~~
with ღ
n@n@


3 comments:

Cik Sara said...

Apa lagi nana, buatlah lagu pasal bapa.. dedicate to all father in the world.. hehehe..

Eh, dah habes blajar kan? Buat apa skrang? sambung blajar? keje?

Anonymous said...

hahah..ada je lagu ayah.. siti yg xtahu.. cdih lagu ayah..huhu.

Siti Farhana said...

sara: hehe..tak kreatif laa nak buat2 lagu nih..nyanyi pandai la..hehe..

btw, belum habis blaja lagi..ada lagi 1 sem..lpas tu praktikal 1 sem..lpas tu baru hbis..kira stahun lagi laa.. :D


cik anonymous: siapakah anda..kot yer pun tulis la nama yang oi..huu~~
ada eh lagu ayah..tajuk apa?