Monday, January 04, 2010

mama :)

2010 sudah...baru ada kesempatan nak menulis dalam blog...sebab baru sampai dari rumah ptg tdi..
sronok balik rumah.. :)
tapi..perjuangan belum habis lagi...perlu diteruskan...masih ada 1 sem lagi yg perlu aku sempurnakan...teringat mama cakap "rasa lama je adik belajar..padahal 3 tahun jer.."
nak buat mcm mana mama...tapi aku rasa macam sekejap jer..
tadi sebelum balik...nasihat yang sama mama bagi...
"ada apa-apa masalah cerita dgn mama...jgn suka pndam prasaan...mama yang paham adik...mama dapat rasa bila adik susah hati...mama tau...jgn nk smpan dari mama..."
masa peluk mama.."tabahkan diri untuk belajar...kuatkan semangat...xlama dah lagi nak habis..."
sebak...sedih...bila dgr kata-kata mama....tp aku xnk tnjuk dpan mama...bila dah naik bas baru air mata mengalir...
demi mama,papa, dan keluarga...aku mesti tabahkan hati...teringat result exam..utk paper image..w'pun terpaksa ambik exam dalam kesakitan...aku bersyukur dgn result yg aku xjgkakan...sngguh aku xsangka...dugaan yang Tuhan turunkan..tak siapa yang tahu...

disember 2009...
kawan-kawan buat reunion...seronok...tp aku xdapat ikut & hati aku tak terasa nak pergi...kenapa??aku xtau...
rupanya perkara tu memang aku dah jangkakan... :)
aku xkan gembira...terkilan...sedih...semua ada...salah siapa???ntah la...
tp aku ingat kata2 mama..
"jgn pk yg bukan...xpergi tu xbermakna adik rugi...Tuhan dah tetapkan adik xpergi..bermakna mmg Tuhan xbagi adik pergi...jangan terkilan...jangan rasa sedih...benda-benda tu semua nak menguji...yang penting kena sabar..."
bila diingat kembali...memang betul semua kata-kata mama...xguna nak bersedih atas sebab yang xpenting...
berbekalkan kata-kata mama..aku kuatkan semangat bila masuk tahun 2010 ni...aku kena utamakan apa yang penting...aku xkan biarkan benda tu semua ganggu hidup aku...insyaAllah...
aku sayang mama...

4 januari 2010
esok kelas pukul 8..& aku masih lagi mengarut...hari isnin sekarang klas start pukul 8 dh..
siti farhana....selamat berjaya....



adios~~
n@n@

3 comments:

[z@ck] said...

selamat belajar!
=)

koki chan said...

kau ni kenapa ??? ad mslh lg ke ??? pape pon, happi new year ! :)

JMR said...

adik mmg manja ngn mama ye..teruskan usaha!!:-)