Saturday, January 16, 2010

takziah

saat aku tulis entry ni...aku masih lagi bingung2...blur2...mata bengkak...msg dgn rakan2...& semua org suruh aku bersabar....hmm...
w'pun bukan aku yg mngalami situasi tu...tp sikit sebanyak, perasaan aku tetap terganggu...
bila aku dapat berita ptg smlm, mcm xpecaya...tgh gelak2 dgn rakan2, tba2 dpat berita..
air mata mcm nk xnak keluar...
aku xtau nak buat apa...terus cerita dekat mint...
walaupun dia nmpak kuat, tp aku tau dalam hati dia sedikit sebanyak tetap rasa sedih...
aku kena nmpak kuat...aku kena sntiasa sokong dia...aku kna bg dia semangat...tp aku xtau mcm mana...dia nmpak tenang...aku takut kalau aku yg mengganggu dia...
bila perkara ni terjadi...membuatkan aku tersedar...ajal maut dh ditetapkan Tuhan..xkira siapa, di mana & bagaimana...kita kena sntiasa bersedia...
bila aku msg ijan pagi tadi...
"ijan...aku mcm xpecaya la...aku igt bnda tu tipu....tp rupanya betul"
then, ijan jawab...
"mngkin dh tersurat siti..setiap yg hidup pasti akan mati."
ye...setiap yg hidup pasti akan mati....

i hope he'll be fine...n i hope i'll be fine too....setiap yg terjadi pasti ada hikmah....
aku menulis entry ini bukan untuk menagih simpati....tp kerana aku sedar, kadang-kadang kita terlalu asyik & lalai dengan keseronokan dunia..hingga kita lupa tentang mati.

untuk rakan2 yg membaca...sedekahkan lah Al-Fatihah untuk arwah ayah orang yang saya sayang...ayah kepada raimi yang telah meninggal dunia petang semalam..semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang sikit..amin..

aku: juz hope that everything will be fine.......
mood: lebih bagus dari semalam....



n@n@

3 comments:

ini blog wirdah said...

alfatihah..
aku pon still terkejut.

nina said...

oh. tataw pon.
al fatihah untuk ayah dia.
sampaikan takziah aku pada rem kalau nana msg dia.

Siti Farhana said...

thanx bear & ama..
sori kalau aku xinform..aku pun still terkejut smlm..
kita berdoa je la...