Saturday, January 30, 2010

perumpamaan cinta

semalam sembang2 dgn mint...sembang perkara biasa...kebetulan aku pun bosan xde buat apa....1 topik yang kitorang sembang hal kawan2...kawan2 masa sekolah...masa matrik...mcm2 ragam...ada jugak love story yg kitorang bual...& juga perumpamaan untuk orang bercinta...

"kalau orang yang kita sayang tu bahagia, kita pun bahagia"

kalau yang still ada hubungan, boleh lah diterima...tapi kalau untuk orang yang dh berpisah....aku terfikir, boleh ke kalau kita tgk bekas kekasih kita bahagia & kita juga turut bahagia melihat dia bahagia....

kalau aku, mungkin bnda tu ikut keadaan & cara kita berpisah...kalau kita berpisah secara baik, xmustahil bnda ni boleh berlaku....tapi kalau x, xmungkin....& juga sebagai seorang perempuan, mesti akan ada rasa cemburu, iri hati & macam2 lagi la...itu bukan bahagia dah...

kadang2 ada keadaan yang membuatkan kita terpaksa berkorban demi kebahagiaan dia...even dah bertahun kita bercinta, dia still xbahagia dengan kita....xguna jugak kan...so, kalau dia bahagia dengan orang lain dari kita, lebih baik kita lepaskan dia jer....walaupun hati kita berat nak lakukannya....tp, dari diri kita yang merana....

sebenarnya....kisah cinta ni terlalu complicated...semua bergantung kepada keadaan & juga diri masing2.... =)

aku: ini pendapat aku sebagai seorang perempuan...kalau lelaki, diorang pk mcm ni jugak ke ha...snggup ke diorang tgk orang yg diorang syg bahagia dgn orang lain.....wah, dh jdi pengulas cinta pulak....



adios~~
with ღ
n@n@

5 comments:

ini blog wirdah said...

na, mmg org salu ckp,kalau si dia bahagia,kita turut bahagia..

tapi , kalau aku yg ckp cmtuh, aku tipu! sakit gile kot bile dah clash!

tapi tu semua cite lama aku meh.sekarang aku bahagia sudeyy :)

Siti Farhana said...

hehe...tu la pasal bear..
aku pun tipu la kalau aku ckap mcm tu jugak...
hehe...kalau dh bahagia bagus la...
gmbira2 selalu..

koki chan said...

kalo aku ngan ex aku dlu tu, aku bahgia gakla sbb aku lepaskan dia time hati aku betul2 da ready, trime yg mmg kitorg taleh go on. tp, na cntinue or r/ship as fren, mmg mustahil. bila aku lepaskan, makna nya nothing can relate us again.

aku penah tnya sanap, kalu aku ta happy ngan dia, dia lepaskan aku ta dgn hrpan aku happy bila sama ngan org laen. dia cakap ape kau tau, "TAK. JANGAN HARAP !"
kurenggg. sabo je ler

Siti Farhana said...

erm..itu aku stuju...
kalau aku pun, kalau dh break-up, means mmg dh xde pape...even nk jdi kawan pn xnak...susah kot...

hahaha...
sabo je ler dgn sanap tu yer...
mmber aku pun pnah tnya bf dia jgak, lbih kurang mcm sanap jugak la jawapan dia...
agak2, kalau aku tnya rem kan....
ko agak jwapan dia sama ke x ha..???
;~)

koki chan said...

insyaAllah sama. kalu lelaki, jwpn nya takan lari ke mana. balik2 situ jugak. :))