Saturday, March 06, 2010

sukan sekolah


selamat malam..hari ni hari minggu..weekend..best! wlupun hari2 rsa mcm cuti jer sebab kelas xbanyak...tp hari mnggu lah hari yg paling best..
tp bosan jugak kalau xde apa2 aktiviti nak dibuat hujung mnggu nih..
selain dari sembang2...makan2...tgk muvie...chating..blogwalking...tido...
huh...gaya mcam xde keje je..pdahal belambak jer..
& disebabkan prasaan yg knon2 bosan tu..aku & mint pun buat keputusan nak pergi jalan ptg2..dh lma xkluar jalan ptg...asyik memerap je dalam bilik...huhu...

bila dh menghirup udara segar sepoi2 bahasa nih...bukak la cerita lama zaman sekolah dulu2...
antara topiknya sukantara zaman sekolah dulu..yelah..kt u ni mna ada rumah2 sukan...kalau ada sukan pun, sukan mcam bola sepak..bola jaring..bola tampar..
olahraga xde pun...walaupun aku ni bukan la atlit kan...tapi kalau buat msti best kan..buat la rumah sukan antara fakulti ke kan...
kalau ada, konfem aku register masuk team pompom gurl...haha...

terigt sukan masa kat sekolah dulu...masa ni kat pdrm la..kt gerik pun sukan xmeriah sgt...mcam mna sbuknya buat preparation dari mula sukantara, smpai la acara kemuncak...
oh..how i miss it sooo much...serius..
kami ada 6 rumah sukan...1 kelas 1 rumah sukan...so, mna2 pun msti sekelas...
ada warna ungu..biru..hijau..kuning..oren..merah...warna warni...yg aku igt msa f5 la..msa f4 aku xigt sgt...tp sama je rentetannya...
b4 hari sukan sebenar, kena buat latihan utk sukantara dulu...yg sukantara ni wajib utk smua student..nk xnak kna buat jugak..trmasuk la aku yg kaki bngku nih...eh, kaki bngku ke..hntam la..yg pnting aku kureng sket bab2 olahraga ni..5 acara yg dipertandingkan utk sukantara ni:

100 m
400 m
lompat tinggi
lompat jauh
lontar peluru

antara smua tu..2 je aku lulus...lompat tnggi ngan lontar peluru...haha..yg lain hampeh...tujuan buat sukantara ni smbil2 + mata rumah sukan, msti la nak cari atlit2 utk jdi wakil rmah sukan...so, tiap2 petang kna berlatih...sukantara pun kna berlatih tau...igt men2 ke...demi menambah mata rumah, kna buat latihan jugak...

seigt aku, classmate aku (yg pmpuan laaa) xde kot jdi wakil..yg byknya laki lah...& jugak student2 junior...nk buat mcm mna..kmi smua xde ciri2 atlit..hehe...so, bab2 nak buat preparation hiasan smua bagai, jatuh kat kami lah...
lepas prep je mula keja2 buat hiasan..lukis polistrin..ptong polistrin..warna polistrin..jahit baju utk bdak2 perbarisan..yg bdak2 perbarisannya berlatih kawad la...+2 bila hri nk bertanding dah dekat...mcm pdang kawad dh dekat court tu...masing2 sbuk nk memantapkan lagi skill berkawad...

& makin meriah kelas lepas prep..smua sbuk nk hbiskan preparation...& juga acara tuka2 batch...stiap rmah skan msti ada batch sndri..design sndri...pastu tuka2 dgn rmah sukan yg lain..kumpul2...aku rasa dh jdi tradisi kot...tba2 aku terpk..sape yg design batch dulu ha..lupa dah... :D
bila dah tiba hari sukan betul..lagi meriah...haa..siap ada cheer lagi..ada je atlit dri rumah ktorng lawan, msti ada cheer...lwan2 cheer pulak...sape kalah kna boo... :D

xtau la kot aku rindu dengan member2 sekelas ke hape kan...
ke dgn sekolah ke..tapi bila terigt balik kenangan zaman sekolah dulu, rndu pulak...
bila sama2 bertungkus lumus nk jayakan sukan tu...
wlupun aku x mmbantu sgt utk menaikkan mata...tp aku ttap bg sokongan penuh kot..
hehe...oh yer..rumah sukan aku dulu warna hijau...aku xsuka warna hijau, tpi nasib aku slalu byk dgn warna hijau...

tah bila pulak la diorg ni nak buat reunion balik...hari tu buat reunion aku xdapat nk join...2nd reunion xjadi pulak...bila nak buat balik ni??g penang pun jumpa bear sorg je... :)
bear...xde plan lagi ke??kalau ada jgn lupa ajak aku lagi tau...


aku: betul la orang cakap...zaman sekolah mmg zaman paling best skali... :)



adios~~
with įƒ¦
n@n@


2 comments:

ini blog wirdah said...

na.huhuhu,aku pun tringat gak.kita semua mmg kaki bangku.hahha.

em, tringin gak nak buat reunion lg, tp nthla bile ekk. na, ada idea ak? nak g mane, bile?

Siti Farhana said...

:D
kalau ko tnya aku..mcm2 tmpat nk gi..
hehe..
kalau aku, nak buat time cuti ni la..
lpas hbis final kan...
cuti sem..
plan..bgtau awal2...
aku trigt mmber aku kt cni, diorgnya reunion sekolah sgt berjya kmpul rmai org..hmpir 1 batch kot..
tp itu sbb diorg dh prepare setahun..
kalau kita leh prepare awal, mna tau leh kmpul 1/3 batch ke..
:D