Thursday, March 11, 2010

yeehaa!!

salam..
selamat pagi..
pukul 1..aku baru nak mula buat kerja..
esok kelas pukul 8...dalam kepala terfikir nak pergi ke x...
sebab kuliah je...heheh..
mud nak update blog semakin berkurang...bila nak start blogging je dok pk, keje ni xsiap lagi...asignmnt tu xbuat lagi...report ni nak kna hntar esok..presentation xprepare lagi...
yg penting...PSM XSIAP-SIAP LAGI NI HAAA.....

petang tadi pegi RM Batik...tempat buat batik sendiri...
ni untuk projek tekno...nak kena buat business plan....
see...see...aku amik software engineering...kena blaja bisnes jugak...
macam aku cakap la...buat bisnes minat..blaja xminat...kalau camtu, camna nak berjaya kan...
aku cakap kat pakcik bob...nak sambung master management ke..@ yang berkaitan dgn bisnes la...kot la nanti aku nak bukak company software sndiri ke kan...(berangan jer...) :D
tapi dia gelak jer...huh...
aku rasa nanti nak develop sistem terus generate bisnes plan tu ah...
pilih nak buat bisnes apa..bisnes ayam???bisnes baju???klik je,terus kluar template bisnes plan....
hahahaha...brangan lagi....buat sistem simple pon xlepas lagi ni ha....

eh2...tadi aku berjaya bukak server database aku sendiri...SQL tuh...yg guna XAMPP tuh...
selama ni xtau...baru tadi sarah ajar....senang je rupanya......
lepas tu nak create database tu refer kat class diagram....tapi, class diagram aku b4 ni konfem la 100% salah...ni baru terkedek-kedek nak buat balik...haa...baru nyesal xbuat dari mula...
jumaat ni supervisor nk tgk dh siap 50%...erk..alamat xboleh lagi la nmpaknya...
oh database... T_T 

tapi aku sangat gembira dengan pencapaian aku tu tadi...kalau evaluator tanya, xde la cuak nak jawab..dah pandai dah...heheh...
o0o yeh..to sarah...tq sayang... :D
tapi serius aku kena godek2 jugak nanti nih....mana nak link kan database tu dgn php tu lagi....
baru skarang nak menyesal kan...kan...kan...
kepada sesiapa yang tak paham, sila abaikan...
mata & otak aku tgh berpinar-pinar dengan sql..dengan dreamweaver...dgn report...& mcm2 lagi...
sangat sibuk bulan ni...
T_T

aku kena kuat kan...?kena tabah hadapi benda ni...
yer..aku boleh!!
sebulan je lagi sebelum present....huhu.....
rakan2...selamat berjuang...tnggal sebulan je lagi nih...




aku: mula terpikir...sem depan nak roomate dengan sape....ah..abaikan dulu....




adios~~
with įƒ¦
n@n@

No comments: