Friday, April 02, 2010

aku hanya aku

pagi 2 April 2010..
Jumaat..
semalam aku dikejutkan lagi dengan pemergian Allahyarham Din Beramboi..
rumate aku dapat tau dekat FB..terus search..
jumpa dekat Murai.com.my..

ajal dan maut mmg telah ditetapkan Tuhan..siapa sangka kan..selalu mmg xsangka..tapi itulah kenyataan...bila terfikir, mmg akan rasa takut..tapi, kadang2 lalai jugak dengan hal duniawi..lumrah manusia, bila dah terkena baru nak menyesal..tapi kalau dah mati, mmg xsmpat nak menyesal apa2 dah..

okeh..muhasabah diri pagi Jumaat...
=)
tapi sekarang dah tengah hari pun...sekejap nya msa sekarang...sgt sekejap...
tpi perangai masih xberubah..masih macam tu...bila dah tersedar baru nak menyesal, mengeluh...lepas tu buat balik perangai...berulang-ulang...mcm tu sepanjang masa...itu lah aku...
tapi ada juga perubahan yang aku cuba lakukan...aku cuba untuk menjdi lebih keras hati berbanding sebelum ni..wlupun susah..still, apabila ada sesuatu yang membuatkan aku susah hati, aku terluka, aku terseksa, air mata yang jadi peneman...saat-saat genting macam ni pun ada lagi dugaan yang terjadi pada aku...tp, siapa aku untuk melawan kehendak Tuhan...

selalu lepas solat aku sentiasa berdoa..berikan aku petunjuk untuk menghadapi hari-hari yang mendatang..aku rasa dah banyak petunjuk yang aku terima..dari dulu sampai sekarang..tapi kenapa aku masih buta untuk menilai...kenapa aku masih mampu berdiam diri tanpa bertindak...kenapa aku perlu menjadi selemah ini dengan membiarkan diri aku terus terpedaya..terus terseksa...apakah sebenar perasaan yang wujud dalam hati aku...berapa banyak masa lagi yang perlu aku ambil...

kadang-kadang bila bersama dengan rakan-rakan membuatkan aku terlupa seketika dengan semua yang terjadi...aku gembira..aku bahagia..aku mampu bergelak ketawa tanpa memikirkan apa-apa masalah..tapi saat aku bersendirian, semua itu datang tanpa diundang...aku lemas..rimas..penat...
Tuhan..berikan aku kekuatan..sekiranya ini yang terbaik untuk aku..Kau kuatkanlah hatiku..tabahkanlah hati aku untuk bertahan dengan keputusan yang aku lakukan ini...

aku: setelah berfikir..menilai..aku sedar...manusia mmg tidak pernah puas dengan apa yang dia ada...sentiasa mahukan yang sempurna tanpa menyedari, diri sendiri pun tak sempurna...




adios~~
with
n@n@

1 comment:

Anna Boleyn said...

al fatihah untuk arwah... mesti ramai yang terasa kehilangan dia kan. eh, farhana ada dapat email dr nuff pasal fraud clicks?? jalan2 kat sini. hit me back kayh