Sunday, April 25, 2010

saya.awak.aku.kau.dia.


Kau kena sentiasa sabar..kau salah ke..kau betul ke..kau ngaku kalah je la...sebab apa2 pun dia nak sentiasa betul..beralah xbererti kalah..tapi untuk elakkan pergaduhan dan melarat..kalau untuk hal-hal serius, xboleh selalu macam ni..nnti dia terlalu berkuasa..hal serius kena serius..
tapi aku : hal serius ke..remeh ke..aku tetap mengalah..sebab aku xsuka berlawan..mmg aku bukan jenis melawan..

Kau xboleh berkasar..kau tertinggi suara sikit..kau terkasar sikit, even niat nak bergurau..lepas tu dia akan diam dan buat hal sendiri dan xlayan kau..kau akan terpinga-pinga..eh..apesal nih..ada buat salah ke..kau bergaduh pun bahasa kena sopan..kena cakap lemah lembut..kalau panggilan ‘I’ dgn ‘u’, gaduh pun kena ‘I’ dgn ‘u’ jugak..silap2 dari 1 masalah + jadi 2 masalah.
tapi aku : selalu dh jadi mcm ni…seorang kawan pernah tnya “kau gaduh xmcam gaduh pun..panggilan pun xtukar eh?”..haha…kami gaduh lembut ja..tapi lepas tu masing-masing sakit hati..

Kalau dia marah kau kena biar dia cool sendiri..pujuk??awal2 xperlu..nnti kau sendiri yang makan hati..+ aku xreti memujuk..selalu pujuk xjadi..dia pun xreti memujuk..padan sgt..berapa lama dia cool??ada la 3,4 mnggu..nk buat apa 3,4 mnggu??buat la apa pun kerja..asalkan kau xkacau dia..kalau kau telefon pun, dia buat xlayan ja..dari sakit hati lagi, baik xyah telefon..kalau aku marah??sekejap jer aku cool..sejam pun dah ok...
tapi aku : dulu xboleh tahan tunggu 3,4 minggu..hari2 nak telefon bila gaduh...tapi sekarang dah boleh dah...dah imun..ada ke orang sanggup jadi macam aku??gaduh 3,4 minggu.. :D

Kau jangan layan dia macam budak 10 tahun..eh, U nak pergi mana..eh, U dah smpai rumah ke..nape x bgtau I pon..eh, U dah makan..U, tgh makan eh..dgn sape?ada pmpuan x?..U, nnti hbis kelas bgtau I tau..U, kenapa xjawab fon..nape xreply msg..dan yang sewaktu dgnnya lah..nnti dia bosan..bila dia bosan, dia cari la hiburan dia sendiri..fikir balik, xde pulak dia tanya aku soalan macam tu…that’s why dia pun xnak dilayan macam tu kot…kecuali kalau aku yang bercerita macam2 dan xpandai jaga diri...
tapi aku : selalu je tanyan soalan tu dulu..sekarang pun ada lagi sikit2..niat di hati konon nak caring la beb..dah nama pun aku perempuan kan..tapi dah dia kata dia bukan budak 10 tahun semua benda nak kena bagitau..betul jugak tu kan..kan..so, aku pun xtanya dah..pandai la dia hidup sendiri kan..dah 22 tahun..1 je aku selalu tanya, U, dah solat belum??

Kau jangan terasa kalau kau telefon dia, dia senyap ja..sejam kau telefon, kalau kau xtanya apa2..sejam lah dia senyap..kalau mood dia nak bercakap dtg, dia cakap..kalau x, xlah..kau lah yang kena tanya dia..yang kena cerita kat dia..kalau kena dgn cerita, mood dia dah dtg..ha, dia pulak bercerita..pot pet..pot pet..penah aku tnya 1 benda ja..tpi dia cerita berkait-kait…haha..
tapi aku : selalu telefon xsampai sejam pun..xtahu nak gayut apa lama-lama..aku pun pelik macam mana orang boleh gayut sampai 2,3 jam..xpe la, banyak cerita kot..tapi kami selalu sms je..tu pun dulu..sekarang dia pun dah malas nak pegang handset..kalau dah telefon pun x, sms pun x..mcm mna kami berhubung?? =) aku selalu doakan dia..dengan itu aku lebih tenang..

Kau jangan kecik hati kalau dia xkasi hadiah kat kau..xkisah la hadiah apa pun..hadiah hari lahir ke..hadiah ulang tahun ka..hadiah saja-saja nak buat surprise ke…kau kena biasakan diri macam tu..jangan berharap sangat dia nak kasi kau apa-apa..kalau dia dah belanja kau makan pun dah kira ok dah tu..sebab?? =) kemampuan seseorang berbeza-beza..kalau dia kasi, kau terima..kalau dia xkasi, kau jangan mintak..macam my mom cakap, belum ada ikatan sah jangan mintak macam2..nnti takut diungkit..kalau dia bagi xpe...
tapi aku : xpernah mintak pun seingat aku la..sebab selalu igt pesanan mama..tak percaya??sila tanya dia..tapi tipu la kan kalau aku kata aku xmengharap...ada jugak kadang2..harap dalam hati dan senyap2 jer..tapi aku suka memberi dan buat surprise...rasa seronok kalau dapat bagi.. =)


motif entry : bosan dikala membaca nota untuk SQA esok.. :D

adios~~
with ღ
n@n@

No comments: