Friday, April 09, 2010

aku.

salam...
hari ni hari Jumaat..9 April..lagi 2 hari...urhm...
biarkan dulu..sambil aku mnyiapkan sistem...
aku terigt nak menulis entry ni..yang sekian lama aku pendam...

aku nak cerita pasal diri aku...
smua orang dah tau nama aku..dah terpampang besar2 kat atas tu..haha..
aku anak no 2 dalam family..& i'm the only daughter..so, kalau perangai manja apa smua tu..mmg ada la..xdinafikan..sape lagi yang nak manjakan aku kan...kecuali family aku sendiri..even dah ada bf pun aku tetap manja dengan family aku..itu mesti lah kan...hehe..gedik pulak...

apa yang aku suka..apa yang aku xsuka..rasanya mcam dah bnyak aku cerita..
tp..ada lagi ke yg aku xcerita...
cerita cinta aku pun macam dah banyak aku cerita..aku rasa, sapa2 yg jadi silent reader aku pun msti dah tau banyak pasal diri aku...
tapi..itulah..aku tetap aku..aku xboleh nak jadi orang lain...
perangai buruk aku..aku tau..aku cuba utk berubah..tp msti la slow2 kan...
selain dari aku ni cepat terasa, cepat menangis..aku jugak susah nak percaya dengan orang..dulu yer..mngkin aku snang percaya dgn kebaikan org..apa yg org buat aku percaya..xterlintas pun dalam hati aku nak fikir bukan2..nak fikir buruk pasal orang kan..
tp..once hati aku terluka..kepercayaan aku dipermainkan.. =) aku mula xberapa nak percaya org dah..bukan xpercaya langsung..aku cuma berhati-hati..takut pisang berbuah 2 kali..sekali aku terluka, aku lambat nak sembuh balik..ambik masa la...
kdg2 aku ni cepat je trasa nak marah..kalau time period xyah cakap la..dah mmg perasaan xmenentu kan time tu..cuma..ada masa2 nya..sikap aku mmg macam tu..bukan niat aku nak marah..aku xreti nak marah org sebenarnya...aku marah sekejap je..esok aku dah ok...dulu mungkin aku suka simpan rasa xpuas hati semua bagai...sekali marah macam bom meletup...tapi sekarang..hmm..aku malas dah nak fikir semua benda tu...semua orang buat salah kan...including me..mungkin perbuatan aku, percakapan aku kasar...tapi, kalau ada sesuatu yang buat aku terasa nak marah, mesti la aku marah kan...xkan aku nak buat xtahu je..buat hati kering..macam xde perasaan...ada orang terasa perbuatan aku tu melampau, so dia tegur..& aku macam tersedar...aku macam tu ke..maaflah..kalau xde org tegur, mngkin aku xsedar lagi kot..

bagi aku..itu semua perkara biasa..macam aku katakan dulu..xde manusia yg sempurna...
dulu aku selalu fikir..kenapa la orang buat aku macam ni..kenapa la jadi macam ni..jadi macam tu...tu semua sebab aku rasa aku xbuat semua benda tu...
tapi sekarang aku fikir..perangai manusia mmg xsama..macam2 pe'el..bila berkawan, bercinta, berkasih sayang, mesti la kita kena terima setiap keburukan dan kebaikan orang tu..kita xboleh nak mengharap dia perfect..kalau yang buruk, kita tegur..kalau dia boleh terima teguran kita..alhamdulillah..yang mana baik, ok la tu kan...so, saling tegur menegur...

mungkin ada orang yang xboleh nak terima sikap aku...biasalah kan..ada je yang xpuas hati... =)
aku mintak maaf lah..kadang2 mungkin perangai aku agak kebudak-budakan..membosankan..ada jugak kot gedik...haha...itu perkara biasa kan bagi perempuan...tp, aku ni sbenanya xreti nak melayan lelaki-lelaki yang aku xkenal..kecuali dia kawan aku...even dgn pmpuan xkenal pun aku susah nak baik..tp, kalau dah kenal, aku ok je sbenanya...
tgk la..bf aku pun sorang tu je..xde bertuka pun dah 5 tahun...dulu kenal pun sebab 1 sekolah...haha...masuk U pulak, kawan2 semua dah berpunya...camna??hahaha..
cuma kalau orang berbuat baik dekat aku..aku akan cuba sedaya upaya membalas kebaikan yg dia dah lakukan..insyaAllah..yg mana aku mampu...yang aku xmampu, Tuhan akan balas..

aku gembira kalau aku dapat gembirakn orang yang aku sayang.. =)
aku penah bagi surprise hadiah kat mama ngan papa..wlupun xterbalas jasa mereka..
adik aku pun..mr. bf saya pun...rakan2..smua2 la..
kalau diorang gembira, aku pun gembira... =)
tapi kalau apa yang aku lakukan xdihargai..sape xsedih kan..kan.. =) 
tapi sekarang aku fikir satu je dalam diri aku...
setiap kebaikan yang dilakukan, pasti ada ganjaran..cakap pasal surprise, nanti aku nk cerita pulak 1 benda.. =)

aku nak tulis panjang lagi..tapi keje banyak lagi xsiap..aku menulis ni bukan nak cerita keburukan diri aku kat orang..cuma aku kadang2 terfikir, aku ni dok xsuka kat org ni la..dok xsuka kat org tu la..macam la aku ni bagus sangat kan..tpi tu lah..klu xsuka tu, ada je...
bila dah gaduh..dah xsuka..nampak yang buruk je..yang baik2 semua dah xnampak..setiap perbuatan yang dilakukan, nampak yang salah jer...mungkin aku pun suka nak cari salah orang kot kan...haha...
what goes around..comes around...

kalau kita rasa kenapa orang tu buat kita mcam ni..cuba kita fikir, pernah x kita lakukan benda yang serupa dekat orang lain... =)

aku hanya perempuan biasa..seorang anak..seorang rakan..xde istimewanya..sapa2 yang aggap aku istimewa tu, thanx..yang aku tau, aku tetap istimewa di hati mama & papa..
aku manusia biasa yang selalu buat kesalahan... =)
kalau yang malu nak berkwan dgn aku..aku mintak maaf lah..cari lah orang lain yang boleh buat kau xmalu & xsegan.. =)
kalau yang dah bosan..carilah orang yang boleh buat kau xbosan.. =) yang boleh buat kau bahagia...aku dah penat nak melayan perasaan2 macam nih...
aku fikir +ve je skarang...


aku: habis PSM..habis final..aku nak mulakan hidup baru... =)


adios~~
with įƒ¦
n@n@

No comments: