Monday, August 06, 2012

books and me.

semalam, bosan duduk rumah..maka gagahkan diri pergi jalan-jalan..
gagah sebab tengah hujan..orang lain konfem tarik selimut hujan petang-petang..aku gagah meredah hujan, sebab tangan gatal rasa nak beli something something kan..ahaha..
tapi, tak ada lah redah sangat pun..tumpang kereta orang jer.. ;D

aku ada satu hobi, suka masuk popular..jalan-jalan tengok buku apa yang menarik..agak-agak baca sinopsis menarik, terus ambik pergi bayar..memang tak fikir 2,3 kali macam nak beli baju atau kasut..dan sekarang bilik aku pun memang penuh dengan buku dah..kali ni nak share 2 buku yang aku beli semalam..sebelum ni tak rasa nak share sebab rasa macam biasa-biasa jer..this time, aku rasa buku-buku ni memang sangat interesting... :)



walaupun baru baca beberapa part untuk permulaan..tapi memang boleh buat senyum sorang-sorang.. :) dalam buku ni ada 50 resepi..dan setiap resepi tu ada cerita tersendiri dari penulis..sangat mendalam maksud setiap resepi tu..sambil-sambil tu boleh lah improve skill memasak lagi kan..sebab aku pun suka la jugak masak memasak ni kan..sebab tu baca sikit je, terus beli..main reason nye masa mula-mula sebab ada banyak resepi dalam tu..sesuai dengan tajuk, bukan sekadar resepi je yang ada.. :)


second book yang aku beli..


haha..jangan gelak..ini serius..sebabnya kadang-kadang bila buat luahan perasaan dengan besfren, sikit-sikit jawapan taktau..semua pun taktau..so, we need something untuk cari jawapan yang kita tak tau kan.. ;)
so, for my besfren yang selalu kita sharing sharing kan, i suggest u read this book too dear..mungkin boleh tolong sikit-sikit untuk buat preparation kan.. ;) aku dah baca sikit jugak..part of it..and i know, i can find something with this book..kalau nak pinjam, tunggu aku habis baca dulu eh..ahaha.. ;D


i loveeeee reading..
kalau dapat bercuti, duduk dalam bilik, mengadap pantai sambil baca buku, don't ever disturb me..
peace! ;D


tweettweet : sekarang dah jarang beli novel dah.

2 comments:

aZie 4eVa said...

salam siti....

suke 2 buku yg siti br beli tu..
penulis roza roslan mmg best.
da penh bc x buku die travelog cinta abadi.? skrg da 3 buku smbgn kalo xsilap. best sgt. hehehe.

dan buku kedua tu, ehek mcm penh ku lihat... ;)

selamat membaca, dan selamat b'puasa utk siti. :)

Siti Farhana said...

salam azie!
hehe..travelog tu baca sikit jugak hari tu kat popular..tapi tak terbeli lagi..igt nak beli jugak..tapi tunggu yang ni habis lah kot.. :D

selamat berpuasa jugak untuk azie.. ;)