Saturday, August 04, 2012

majlis berbuka puasa herbalife.

selamat pagi! :)
tengah malam ke awal pagi ni nak kira..gigih menaip entry sebab hari ni mood aku bertambah tambah gembira..wee~~ oh, sebab tadi pergi majlis berbuka puasa..yang semalam cerita tu..majlis berbuka puasa herbalife dekat dewan merak kayangan bersama sama dengan my other half motivator and his family. :) banyaknye makanan toksah cerita la kan, tapi aku hanya mampu makan beberapa ketul kuih dan semangkuk laksa..selebihnya curi makanan orang sebelah sikit..ahaha..orang tu dapat kambing, berulang kali lah makan kan... *gelengkepala* :D

ingat majlis buka puasa herbalife, minum produk herbalife je ke..makan lah suka hati nak makan apa kan..lepas tu cover balik lah kan..so, tak ada masalah nak makan banyak mana pun..
"herbalife is a product for those people who loves to eat"
kita nak makan banyak-banyak, at the same time kita nak sihat kan..kalau sakit dah mula la itu ini nak kena pantangkan..so...fikir fikir lah. ;)

oh..and i learn new things today masa kat majlis tadi..bila berpuasa, akan ada satu masa perut kita akan rasa pedih perut lapar..sebabnya, masa itu asid dari perut kita di producekan dengan banyak..dan asid ini hanya menyerap cecair dalam badan..so, kalau kita sahur makan makanan bergoreng, berminyak, berlemak, maka ia akan menyerap lah segala lemak-lemak itu..if i'm not mistaken lah..correct me awak kalau statement saya ini salah yer.. ;) that's why bila bersahur dengan shake, yang juga merupakan cecair, ia akan menyeraplah segala nutrisi yang ada dalam shake itu..see..kita dah beri nutrisi yang baik dalam badan kita..

dan sememangnya aku tak terasa lapar sepanjang berpuasa..tak letih..yang penting memang dah takde pedih perut..al maklumlah aku ni dulu memang tak boleh lari dari gastrik..dah beberapa tahun puasa, kalau tak kena gastrik sekali memang tak sah..alhamdulillah tahun ni takde kena..mudah-mudahan hilang terus lah gastrik aku lepas ni.. :)


 
tweettweet : gambar takde..nak tengok gambar sila lah cari beliau. ;D

No comments: