Tuesday, January 22, 2013

2013 dreams

assalamualaikum.. salam spectacular..
wink..wink..wah..semangat spectacular kata kan...lunch hour time..tapi aku jadikan blogging time..pukul 1 nanti baru makan..sebab waktu inilah berkurangnya orang-orang dekat pejabat ni..

dreams..setiap orang ada dreams..tak kira besar atau kecik..rasanya ada post post sebelum ni aku dah pernah tulis antara dream dream aku kan..tapi itu aku tak ambik secara serius..sebab...tulis je dream tapi hati tak pernah yakin dream itu akan tercapai..bila hati tak yakin, maka tak ada usaha untuk mencapai semua dream tu..jadi, setiap tahun tak ada perubahan yang besar dalam hidup..

lately ni aku banyak berfikir..dan banyak belajar dari orang-orang sekeliling..terutama dari orang-orang herbalife lah..banyak benda yang jadi sumber inspirasi aku untuk terus tak mengalah, tak selalu berfikiran  negatif, ambil semua benda positif, dan senyum setiap hari walaupun terlalu banyak masalah yang ada..masalah tak kan pernah habis..sebelum ni walaupun aku selalu je cakap taknak negatif, taknak fikir apa orang lain cakap dan lain lain lagi, tapi sebenarnya aku tak sekuat yang aku sangkakan..sebab utama dan penghalangnya adalah diri aku sendiri..diri aku sendiri yang taknak berusaha dan memberi peluang..

semakin hari bila semakin banyak inspirasi yang aku perolehi, aku sedar aku harus beri diri sendiri peluang..kalau aku nak berubah..untuk menjadi orang yang lebih baik..yang penting aku kena berusaha dan melawan semua aura-aura negatif..cheewah.. :) serius..dan disebabkan itu aku dah senaraikan semua dream aku untuk tahun 2013..aku kena tulis dalam blog, nanti aku boleh review balik bila dah masuk 2014 kan..

1. nak suruh semua satu family consume herbalife.
2. nak kawin.
3. nak beli kereta.
4. nak beli iphone atau semua adik beradik apple.
5. nak berhenti kerja pergi 9 pagi balik 6 petang.
6. walaupun tak kerja 9 pagi balik 6 petang, nak ada income sendiri RM 5000 ke atas.
7. boleh beli alat-alat penjagaan kucing semua sekali.
8. nak buat rumah kucing yang selesa.
9. bawa satu family pergi umrah.

9 impian aku untuk tahun 2013..untuk mencapai semua ini haruslah bekerja kuat..takkan ada benda yang datang bergolek ke..berjalan ke..berlari ke..is it impossible to achieve?? it's possible if i really really really work hard..for the 1st step, i choose to go to the Spectacular..
apa-apa pun..kembali kepadaNya..semuanya akan tercapai dengan izin Allah dan jika aku berusaha dengan bersungguh sungguh..kucing pun termasuk sekali tau..sebab sekarang pun fikir 2 kali nak beli semua barang mereka itu..till then..let's work hard in this year 2013.. :)


"Learn and benefit from people who's character inspires you. Being around them makes you want to better yourself. Allah knows best." -Sheikh Abdul Nasir Jangda

No comments: