Monday, October 25, 2010

the last song.

saat aku tengah menulis entry ini, fa tengah melayan cerita mantra.
aku dah pernah tengok cerita ni kat wayang dulu. tengok ke. entah la. haha.
aku malas nak tengok balik. kenapa? nanti akan aku ceritakan.
aku bukan penggemar cerita hantu, seram, bunuh-bunuh yang menjijikkan. tapi, bila dah duduk dengan orang yang minat cerita hantu ni, layankan je la. dengan syarat. takde bunyi. ko pakai la headfon ke, apa ke. janji aku tak dengar bunyi. tengok gambar boleh.
eh. itu memang cara aku lah tengok cerita hantu. lagi better dari dengar sound tapi tak tengok gambar. bunyi itu boleh memberikan effect yang tak bagus. untuk aku je la. orang lain tak tahu la kan. nanti kate takde feeling pulak. feeling aku lain. haha. 
aku suka cerita action, tembak-tembak.kejar-kejar. tumbuk-tumbuk. tapi kalau bunuh-bunuh yang menjijikkan tu sampai potong-potong tangan orang lah, patahkan tangan orang macam patah kan pensil, makan badan orang macam makan nasi, sumpah aku pejam mata.

semalam aku baru tengok satu muvie. adaptasi dari buku. filem The Last Song. penulis yang sama dengan cerita A Walk To Remember. AWTR ni pun dah pernah difilemkan dulu. tahun bila tah. lama dah cerita ni. pernah tengok? aku suka tengok AWTR tu. cerita dia sangat meaningful. sweet. ok. memang cerita tu cerita romantik. tapi ada maksud yang mendalam. aku ulang 2,3,4,10 kali tengok pun tetap menitis air mata kot. dan tak bosan. kali ni, cerita The Last Song pulak. baru keluar tahun ni. penulis 22 cerita ni Nicholas Sparks. jalan cerita tetap sweet mcm AWTR. tapi AWTR cerita cinta. TLS cerita kekeluargaan. ada jugak cinta sikit-sikit. sedih tetap sedih. memang mengalir lagi la air mata aku. tapi kalau dah adaptasi dari buku, for sure baca buku lagi best kan. rasa macam nak mencari pulak novel dia. 

so. kalau ada masa terluang. cari la cerita The Last Song ni. yang tak pernah tengok lagi la. yang dah tengok takpe. bagi aku memang best la kan. dah aku gemar tengok cerita slow macam ni. slow tapi bukan lembap. penuh emosi. kalau yang dah suka tengok cerita horror tu dah konfem la cakap cerita ni tak best kan. 



ini filem punya poster.

a story about family, first loves, second chances, and the moments in life that lead you back home.




ini novel dia.



aku: mesti cari buku ni sampai dapat.



adios!!
with įƒ¦
n@n@

4 comments:

Robot | Sakti said...

aku lebih suka komedi romantik.
:D

cari jangan tak cari novel tu.hihi

Post Terbaru Header Contest: Boleh Menang Ke?

Nur Fateha Naim said...

ah kutuk sye!!
hahah....sye frst time tgk org tgk cter hntu style gitu...klakr la awk ni! :p

Siti Farhana said...

robot|sakti:
haha. insyaAllah. klu ko trjumpa, inform la aku. :D



nur fateha naim:
mana ada saya kutuk la awak..haha..
saya pulak klakar..betul laa...

Yasmint said...

bile ko ckp best, ni yg segho nk tgk ni...
meh send kat ak cte die~