Saturday, October 16, 2010

berapa orang duduk dalam bilik ni?

ada orang ketuk pintu tiba-tiba.
bukak-bukak nampak sorang perempuan.

PEREMPUAN ITU: hai. nak tanya. berapa orang duduk dalam bilik ni?
AKU: (sambil buat muka pelik. aku pasti aku buat muka). haa? saya sorang je.
PEREMPUAN ITU: oh. sorang je ke. erm. adik pernah dapat baucer makanan?
AKU: (sambil tutup pintu rapat sikit. tak kenal tiba-tiba tanya benda pelik) haa? tak pernah baucer apa?
PEREMPUAN ITU: (keluarkan BISTRO punya baucer makanan.)
AKU: terus jawab... "ohh...yang ni pernah dapat dah"
PEREMPUAN ITU: bila? tahun lepas?
AKU: ha'ah. tahun lepas dah dapat dah.
PEREMPUAN ITU: itu tak best dik. dah tamat tempoh dah. yang ni baru punya.
AKU: tak pelah. taknak. taknak.
PEREMPUAN ITU: tak nak ke dik?
AKU: tak nak. taknak. takpe.
PEREMPUAN ITU: ok. terima kasih dik.


hoh. terkejut aku mula-mula bukak pintu. serius takut kot. tengok orang tak kenal tiba-tiba muncul depan pintu. gaya dia tu yang menakutkan. aku dah bayang pelik-pelik dah tadi. sekali nak jual baucer makanan BISTRO tuh. huh. bukan aku tak tau. sama je tuh. takdenye lain. macam aku nak makan hari-hari kat sana. 

haih. apelah. suka hati je naik hostel buat benda tu. pakcik guard bagi pulak tu. macam-macam betul. haih. terkejut lagi nih sekarang nih. malas pulak nak keluar bilik.



aku: nak cakap gaya macam pencuri pun ada. tapi tak baik pulak. sebab tak pernah tengok orang asing kot naik hostel tanya pelik-pelik.



adios!!
with įƒ¦
n@n@

7 comments:

Robot | Sakti said...

uihh..ada gak camtu ek?
time aku dulu, takde pom.

jangan dilayan sgt dorang tu.

hehehe

Nur Fateha Naim said...

ritu pn die ade naik blik fa kak..
time tu akk tgh tdo..huhu
akk 2 free hair kn??
muke die mmg mnakutkn pon!
xsesuai jdi sales jual mknn..hahaha

Siti Farhana said...

robot|sakti:
ada jer..
zaman sekarang ni. mcam2. huhu.



nur fateha naim:
ha'ah. akk tu free hair..
ade ke dia dtg?? bila masa dia dtg..
haha..nsib akk tdo..
tido je keje saya yer.. :D
tapi mmg menakutkan pun muka dia.

Nur Fateha Naim said...

ade..klo xsilp ri jumaat ritu..
n akk time tu tgh tdo dgn lenanye...huhuu

soella said...

dorang datang gak bilik aku tadi... nyirap pun ada gak,, ump ni xjaga privasi kita langsung.. boleh kasi outsider buat direct selling macam tu. cukup ar buat promotion kat cafe ke foyer blok W ke... hesh!

Siti Farhana said...

nur fateha naim:
hahaha. nak buat mcm mna. letih tgk piranha. :D



soella:
kan? tu la pasal. smpi nk ketuk pintu bilik org satu2..mengganggu ketenteraman awam..
tah2 diorg masuk haram kot. men suka hati je masuk. tak bgtau pak guard pon. apolah.

Anna Boleyn said...

huhu kalau anna pon anna terkejut. ye lah orng kita takpernah nmpak kan. dah lah tanya soklan pelik2 adeyh. rasanya nana kena pergi pjabat lah adu pasal menda ni. bukan apa.. bahaya tau macam tu.just bg pandangan~


p/s : 2 hari ni anna boleyn happy sangat sebab :

2266 pageviews with 1145 unique visitors for Hana Love Nest! :)